Jump to content

Nidelv evolusjon

Bitteliten

Recommended Posts

Nidelv videreutvikler 725 modellen sin. Internt kalles båten P3 - den skal lakkes i "Ferrare rødt".

P1 og P2 er levert til en kar på Østlandet (P2 lå på utstillingen på Kadettangen i august - KAD 300 - masse teak-og lakkdetaljer)

Bilde

Nidelv Super Sport er en utvikling av 725. Innredningen og vindskjermen er nye.

Nidelv lover verdenspremiere på Sjøen for Alle.

Super Sport er baset på daycruiseren Nidelv 725. Nidelv har laget ny vindskjerm og et nytt dashbord med plass til innbygging av en relativt stor plotter.

En R-utgave skal "tilfredsstille de virkelig kravstore".

Det er denne R-utgaven som vises på Sjøen for Alle, med en Volvo Penta D6 350 og DPRdrev, en kombinasjon som skal gi en toppfart over 50 knop.

Får håpe at de tar med seg trofaste kunder på prøvetur :yesnod:

Nidelv videreutvikler 725 modellen sin. Internt kalles båten P3 - den skal lakkes i "Ferrare rødt".

P1 og P2 er levert til en kar på Østlandet (P2 lå på utstillingen på Kadettangen i august - KAD 300 - masse teak-og lakkdetaljer)

Dette ser ut til bli en snerten sak, finværsbåt. Fin fargekombinasjon, men er redd rødfargen blir tung å holde frisk og fin over tid.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Dette blir nok en kjempebåt selv om jeg andri har sett røde båter (eller biler)  som er pene særlig lenge.  Må være noe med denne fargen som gjør holbarheten vanskelig ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har selv en rød sportsbil.. så kan dere jo tippe hvilket merket :-) Den beste måten å beholde glansen i lakken på er å bruke en teflonbasert lakkbeskyttelse. Jeg har brukt tefcar som har 5 års garanti og det funker veldig godt. Ser at de også reklamerer for at dette produktet kan brukes på båt. Virker det like godt på båt som på bil så er det farvel til polering og skrubbing. På biler behandlet med tefcar bruker en bare å sprøyte på avfettingsmiddel om nødvendig - spyle av med høytrykksspyler- sprøyte på shampo - sprøyte av med høytrykkspyler og bilen er gullende rein. Den skal ikke vokses og poleres - så min lakk er uberørt av svamper, voksekluter og alt annet som kan gi "fine" roser i lakken.

Kanskje dette hadde vært noe for den røde båten....

tj

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...