larsemann Startet 6.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2005 Hjelp!! Vi har endelig fått kjøpt oss båt. Men har et problem. Skulle så gjerne ha tilbrakt den første båtsessongen i oslofjorden, og ønsker derfor å ha min båt en eller annen stand i østfold eller vestfold. Kan noen hjelpe meg med en båtplass i mai og juni? Vi reiser på ferie i Juli. Det er mange fine helger i de nevnte måneder og det ville derfor være forsmedlig å måtte sette den på land. Håper noen kan gjelpe en nybakt båtfamilie. Båten er 3,30 m bred. Om den ligger langs en brygge kan jo også gå bra. Om den må flyttes litt hit og dit fikser vi også. Lars, Wenche og Sebastian fra Kongsvinger Sitér dette innlegget Link to post
Hanne_V Svart 6.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2005 Gratulerer med ny flott båt. Det ordner seg sikkert. Søk litt langt fra oslo og omegn så er nok prisene noe lavere. Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
Sebaldus Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 Kan desverre ikke hjelpe med båtplass, men slenger meg på med et spørsmål i denne tråden. Er det virkelig så håpløst å skaffe seg båtplass på Østlandet? Jeg driver å søke jobb for tiden (det er ikke akkurat lett) og innser at jeg kanskje må ta noen år på Østlandet for å få den rette praksisen. Kan jeg da regne med å kunne ta med meg båten uten å stå 10 år på venteliste først? Hva må jeg regne med å gi for en båtplass hvis jeg kan strekke meg til Tønsberg i sør og svenskegrensen i øst? Er det helt håpløst får jeg gå for plan B som er jobb i Nord-Norge. Helgelandskysten hadde vært noe og der er det sikkert en smal sak å få båtplass... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 Båtplass er ikke så stort problem som folk vil ha det til. Møt opp på diverse båtforeninger, snakk med folk, bruk kontaktnettet og kryss fingrene. Man får ofte ikke plass fast, men " den plassen kan benyttes i 3 mnd, og deretter den plassen i 1 mnd" løsninger er ganske vanlige. Dette er da plasser som av div. grunner ikke blir brukt, grunnet reise, sykdom eller annet, og derfor er "til disp" en periode. Denne typer plass, blir ALDRI annonsert.. I Oslo området må du desverre regne med omlag 10K for plass til din båt. Utenfor Oslo kan du nok komme ned på 1/3 av dette.. Har ALDRI hatt problemer med plass, selv om jeg IKKE har hatt plassen klar, når jeg har handlet båt. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 Mulig der er ledige plasser i Holmestrand! Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 Har ALDRI hatt problemer med plass, selv om jeg IKKE har hatt plassen klar, når jeg har handlet båt. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Må bare slenge meg på her. Mange venter med å kjøpe båt til de har båtplass. Da må de vente lenge! Som Suzuki har jeg ligget i mange rare båtplasser opp gjennom tidene, men alle har vært (og er) av typen "Ole har problemer med giret, og skal nok ikke ut før i juli. Etter det kan du spørre Per, han skal to måneder på ferie, du kan sikkert låne plassen hans da." Det eneste aberet med denne metoden er at du må være forberedt på å flytte båten din på kort varsel. Kanskje Ole fikk ordna giret sitt raskere enn han trodde, og vil ha igjen plassen sin... Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Manito Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 Det finnes båtplasser i Moss Jeløy havn rett ved kanalen de er ikke verdens billigste men bra brygger jeg kan skaffe tlf nr om det er av int Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 Som Suzuki har jeg ligget i mange rare båtplasser opp gjennom tidene, men alle har vært (og er) av typen "Ole har problemer med giret, og skal nok ikke ut før i juli. Etter det kan du spørre Per, han skal to måneder på ferie, du kan sikkert låne plassen hans da." Det eneste aberet med denne metoden er at du må være forberedt på å flytte båten din på kort varsel. Kanskje Ole fikk ordna giret sitt raskere enn han trodde, og vil ha igjen plassen sin... <{POST_SNAPBACK}> Båthavna i Drøbak er litt etter disse prinsippene, det står plakater i hver "bås" med eiers tlf.nr, og beskjed om når han er tilbake, dersom plassen er ledig. Smart Har selv hatt glede av dette systemet, når vi har stukket innom Drøbak på hjemtur fra ferie. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 I Oslo området må du desverre regne med omlag 10K for plass til din båt. Utenfor Oslo kan du nok komme ned på 1/3 av dette.. <{POST_SNAPBACK}> ¨ Takker! Da høres det jo ikke så klin umulig ut. Blir jo vettskremmt av mange av skriveriene rundt dette. Blir det jobb i Oslo eller omegn på meg kommer jeg sikkert tilbake her på Baatplassen med spørsmål etter båtplass, hybel eventuellt plass til å bo i båt Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 (redigert) Heia KIL!! Her på Sætre er det også plasser til leie. Sett opp lapper og be folk ta kontakt med deg. Her koster en plass til din Skarpnes på leiebasis med strøm og vann rundt 6.500 pr sesong. Redigert 7.Februar.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
henboe Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 (redigert) Er et par ledige plasser hos oss og. maks 30 fot. www.gressholmen.com 8000 i depositum, og 3400,- i året med opplag.. kjempebillig for å være i oslo. Redigert 7.Februar.2005 av henboe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 Kan skaffe deg båtplass med vann og strøm, med god plass til en 30 -foter.......kr. 6-7000 for sesongen. Kan disponeres fra påsken.....send mail til: nimbuster03@hotmail.com hvis du er interessert. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 glemte jo selvfølgelig å si: Båtplassen er i Son. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 Dersom dere kan klare dere med å leie plass for sesongen, kan jeg anbefale Nøtterø Båtsenter, 3 km. utenfor Tønsberg. Det er en trygg, meget lun og FG godkjent havn. Her får du tildelt en plass, som du selvfølgelig disponerer hele sesongen. Tror prisen vil ligge på ca. 4500 - 5500,- , men en telefon til Terje i båthavna vil nok løse saken. Lykke til. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.