MagnarR Startet 13.August.2012 Link til dette innlegget Startet 13.August.2012 Hei, Holder på å vurdere å kjøpe en av de minste påhengsmotorene, og spekulerer på hva jeg skal velge. Det er de på ca. 2,5 hester jeg ser på. Ser at totakterne veier ca. 12-13 kg, noe som tiltaler meg, og skal du ha en 4-takter så er vekten fort 5 kg mere, bortsett fra Honda sin. Honda sin er luftkjølt, noe som kan bety at støyen er litt høyere, men jeg finner ikke noe informasjon om dette på nettet. Er det noen som har erfaring, evt. vet om en test / sammemligning og kan hjelpe meg litt. Magnar Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 15.August.2012 Link til dette innlegget Svart 15.August.2012 Har tenkt på den som jollemotor selv. Støy fra Honda 2,3 hk er beskrevet her inne av flere som "mye". Tilsvarende med flere eiere jeg har snakket med. Har ikke hørt den selv ennå. Vurderer derfor en vanlig motor i 4-6 hk segmentet selv om den er tyngre. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 15.August.2012 Link til dette innlegget Svart 15.August.2012 (redigert) Om du har hørt Hondas kantklipper, eller det minste strømaggregatet, har du også hørt denne påhengsmotoren. Samme motorbasis som brukes i alle disse. Sammenlignet med en totakts kantklipper, er den balsam for sjelen. Sammenlignet med en vannavkjølt 4-5hk påhenger, blir den mere slitsom og høre på. Som en liten pekepinn kan du høre lydbildet på youtube-klipp, men det blir jo ikke helt det samme uansett. Redigert 15.August.2012 av ModeraTore (see edit history) Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
-morten- Svart 15.August.2012 Link til dette innlegget Svart 15.August.2012 Jeg har Honda kantklipper og den trenger man ikke hørselvern til, slik som med andre merker! På tomgang er den ekstremt stille! I marinen hadde vi en 20 år gammel Honda 8HK denne gikk veldig stille, knapt forskjell i lyden da motordekselet var av! Har vært med å testa 75 HK Det var vel 04 eller 05, ihvertfall noen år siden, og den motoren var helt nydelig veldig stille på tomgang og formidabel mye finere gange enn Mercury på pådrag og marsjfart. Samenlikna med Mercury 60. Lit feil samenlikning da Hondaen hadde dobbelt slagvolum. Hadde jeg hatt valget på ny påhenger vet jeg hva jeg hadde valgt! Men er nok noe innhabil i og med at jeg er Honda fanatiker når det gjelder bil MC og ATV. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
MagnarR Svart 15.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2012 Kjempetakk for respons. Hondaen er veldig lett og enkel, Sjekker en yamaha også; den veier litt mere men er sannsynligvis bedre støymessig. Prismessig er de likeverdig. Takk ! MagnarR Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.