BåtGeir Startet 13.August.2012 Link til dette innlegget Startet 13.August.2012 Lager en egen tråd om dette, og deler her mine erfaringer i sommer. Holmsbu: Lunsj 2 Brødere Synes stedet holder en god standard både servicemessig og matmessig. De gjør det lille ekstra, og det som leveres er bra, men det ligger også litt over prismessig, men er verdt det. Hvasser Lunsj Blå Brygge Besøkt 2 ganger 2012. Her er det beliggenhet for "alle" pengene. En fantasisk sted å sette å nyte liv og røre på i Krukehavn. Servering er OK, men heller ikke noe mer. Matmessig syens jeg det sakte men sikkert er på hell i forhold til tidligere år. Kvaliteten på maten er absolutt ikke mer enn ok, og det gjelder begge årest besøk. Sandefjord Middag Brygga 11 Geir Skeie Årets eneste restaurantmiddag med båten. Meget godt levert. her var det også nesten "stinn brakke" hele kvelden. Fokus ligger på sjømat og matkvalitet. Et uformelt sted med fokus på gode råvarer, men som ikke streber etter en Miclinstjerne. Brygga 11 levere topp mat og service på en meget god måte. ikke superbillig, men her får man alikevel valuta for pengene. 2 personer med 3 retter valgt fra a`la carte. 1 flaske chablis, og 2 glass dessertvin kom på kr 1850. Verdt et besøk Lyngør Lunsj Seilmakerfruens kro 2 besøk. Ganske stive priser, men det er greit. serveringen er både hyggelig og smilet er på plass, men den bærer preg av å være litt amatørmessig, men man forventer heller ikke noe mer på en slik sesongbedrift. Maten er av spennende, og høy kvalitet. Meget bra matfokus og meget god mat. Tvedestrand Lunsj på Hotellet (Tvedestrand fjordhotell) Her har de endel å hente på matsiden. Det er alt annet en imponerene. Fruen måtte sende sin mat tilbake, da salaten hun fikk var dvask og noen blader over kanten. Maten holder kafeteriestandard fra 80/90 tallet. Man kan vel egentlig konstantere at Hellstrøm her ikke lykkes med oppryddingen for 2 år siden Bolærne Kafeteriemat. Maten er kjedelig, og industriell. Og siden man bestiller mat i disken(forsåvidt helt ok) så er serveringen kun det å bære tallerken til bordet, og det gikk ganske greit. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Kjeilstraumen: De fleste spiste fiskesymfoni, jeg spiste en kyllingvariant. Veldig fin havn, god mat, koselig stemning. Prisen husker jeg ikke, så den var sikkert høy...... Lindås brygge: Her kan vi ikke bedømme maten, ettersom det var "slutta lag", noe betjeningen beklaget. Ellers: Det beste spisestedet har vi med oss, ettersom matlagingen er en vesentlig del av ferien for en som i jobbsammenheng har minst 2-3 netter på hotell og dermed er henvist til restaurantmiddag hver uke. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
VirtualMe Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Skottevik: Fikk anbefalt fiskesuppe av folk i havna, men den viste seg å være tom i 9-tiden på kvelden... Endte opp med sommerens beste burger til helt ok pris. Stedet anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Pirate of Soon Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Villa Malla ved Filtvedt er sommerens beste lunsj i løpet av min "båtsommer" Der kan du sitte med en sydlig utsikt, palmer, sandstrand, og nyte en lunsj-buffè i tre timer for kr 198,- Buffèen var en slags tapas med mat fra hele Middelhavet.....og litt norsk. Topp! Sitér dette innlegget Link to post
Æni Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Provianten, Mandal. Fantastisk mat, men fy for en dårlig logistikk og service. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 (redigert) Flott tråd Seilkroa Hankø. Helt grei fiskesuppe. Litt for salt, lite fisk. Panget Resø. God mat til ok pris Petersons Krog Käringön. Oppskrytt. Merkelig fiskesuppe som vi klagde på. Styr unna Prästgården Käringön: beste i sommer. Løp og spis! Bella Gästis Hunnebostrand: spiser alltid her. God pizza, bra alla carte til ok priser. Løp og spis Villa Malla: var der i fjor. Kjedelig buffet Peppes Kanalen Moss. Du vet hva du får. Leverer alltid med et smil Lille italienske i Son, kjeller tvers av lekeplassen. Ekte italiensk pizza fra vedovn. Fantastisk mat til litt snål service. Sjarmerende Lasse Majas Marstrand. God pizza, god mat ellers. Til Stockholmspriser light og bra service. Anbefales Redigert 13.August.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Petersons krog Kjæringøn: Lunch, dødsgod fiskesuppe!! Bra mat til barna også, panert fisk. Fin service, hyggelig dame Hamburgsund: Ikke den dyre restauranten, men den andre: god mat (fiskesuppe), fantastiske baguetter. Helsø: Lunch: Beste brødet jeg har smakt. Klassisk svensk "røra" på et fantastisk brød. Håndlaget mat derogda. Noe mutt dame som lysnet når jeg skrøt av brødet og kjøpte et med meg. Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Careka Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Gjestehavna Arendal. BP medlem driver her, og spute oss om menyvalg, Kjøttet smakte fortreffeligt i sommer, Han hadde også Makrell, men slikt spiser ikke jeg når jeg er på ferie. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Ludde30 Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Brygga restaurant i Stavern, onsdag 8. august. 10 stk bestilte mat. Blåskjellene luktet gammel reketråler og ble sent ut igjen uten at de to som hadde bestilt det fikk tilbud om noe annet. Jeg bestilte Quesadillas, rimelig sikker på at den kom rett fra mikro'n. Ung jente serverte, sølte øl på meg og bordet uten å beklage eller tørke opp. Jenta har neppe fått særlig god opplæring stakkar. Cæsar-salaten som en bestilte var rett og slett så langt fra Cæsar-salat at det er en skam. Barna bestilte pizza, jammen var den ganske vond også. Desidert den verste restaurantopplevelsen jeg har hatt på mange år! Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Brightbull Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 På Oscarsborg festning i nærheten av Oslo (tror jeg) har de en fin restaurant der de lager fersk pizza og annet. Veldig god mat ved brygga, men det er manggge folk med båter der så jeg ventet i nesten 1 time, men det var nok verdt det. Var også veldig billig, 85,- for en pizza på størrelse med en sånn "California Style" på Peppes Pizza, som også smaker bedre. Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC & Yamaha F225 V6 3.3 Link to post
tom-ass Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Er stort sett fornøyd, men Kast Loss i Risør var en fiasko. Var 4 voksene og to barn. Barna tok hamburger og pizza, voksene litt forskjellig. Vi synes det var lite mat og bemerket det, svaret var: det skjønner jeg ikke, har faktisk aldri hørt det før... Da er det jo greit, da servitrisa svarer slik. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
edo Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Nidelv brygge (Arendal): God mat til greie priser, litt lenge å vente på maten. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Key Freak Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Spahotellet i Son - veldig gode blåskjell, og store porsjoner. Til en ok pris. Panna Cotta til dessert var.... vel.... har aldri smakt maken. Kald og seig. Absolutt den mest mystiske Panna Cotta jeg har smakt noen gang. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
quantumduck Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Som allerede nevnt i en annen tråd; Bouillabaissen på Skipperstua i Drøbak tar kaka i år. Dyr, men verdt hver krone. Forøvrig er restauranten i Bovallstrand min favoritt, men rakk ikke innom der i år. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 (redigert) For de av dere som forviller dere nordover...: I Lurøy og Rødøy er de dukket opp flere små spisesteder av høy kvalitet og med fokus på gode, lokale råvarer. Torshavn på Lurøy: http://www.visithelg...tellusid=405894 Oleas Kjøkken på naboøya Kvarøy: http://kvaroy.origo...._oleas-kjoekken Rikelige porsjoner her, så har tilgode å være sulten de nærmeste timene etter å vært innom. Har også det beste baconet jeg noensinne har smakt. (Hjemmelagd) Klokkergården på Rødøy; her bruker dronning Sonja å stikke innom om hun er i nærheten =) Også en meget bra gjestehavn. http://www.klokkergaarden.no/ Redigert 13.August.2012 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Tilde Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Engø Gård, Tjøme; 2 besøk hittil i år: 7-retter i juni, med dagens råvarer + husets anbefalte viner : Fantastisk! Fisk og skalldyrsmeny med tilpassede hvite viner, juli : Ingen over, Ingen ved siden! Atmosfære, service og gastronomisk opplevelse. Sted i særklasse. Sitér dette innlegget Link to post
Arve A Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Hvaler, Nordre Sandøy, Makø sommercafe. Fantastisk fiskesuppe og nydelig pastasalat med pesto og stekt halloumi ost. Dyktig vegetarkokk som også kan kjøtt/fisk :) Sitér dette innlegget Link to post
Kjappfot Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Grand hotell, Marstrand. Bra mat og service. Flott atmosfære. Fullt, så glad vi reserverte bord tidligere på dagen. Restaurant Gamle Skagen, Gamle Skagen. Absolutt verdt sykkelturen fra Skagen havn. Artig og koselig interiør. Flott service. Nydelig carpaccio, Kjedelig biff, men helt fantastisk and. Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
VannTro Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Petersons Krog Käringön. Oppskrytt. Merkelig fiskesuppe som vi klagde på. Styr unna Petersons krog Kjæringøn: Lunch, dødsgod fiskesuppe!! Bra mat til barna også, panert fisk. Fin service, hyggelig dame Her passer vel kommentaren: Smaken er som baken Ellers kan jeg stemme i at restauranten på Østre Bolæren er som kafeteria å regne. Fiskesuppen smakte som Toro hvor de hadde mistet saltbøssa i kjelen sammen med litt fersk fisk. For øvrig er det et greit tilbud å ha om man ikke gidder selv. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bitteliten Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Eller at kokken bomma på vår? Onda på Aker Brygge er beste skalldyr/fisk i år. Dog i jobbsammenheng, men den ligger jo ved Herbern Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 (redigert) Fiskebrygga i Stavern: Bouillabaisse fiskesuppa blir sterkere og sterkere for hvert år som går. Nå er det ikke lengre mulig å smake at den er basert på fisk. Det er tydelig mange år siden Jan Otto Johansen besøkte Stavern for de har glemt gamle kunster(selv om det opprinnelig var restauranten nede ved brygga som ble kjent for denne suppa. Urtebrødet med salt på toppen er for øvrig fremdeles godt, men det brødet er det vel Nøtterø Bakeri som står bak....... Bitteliten: det hender vel at kokken har hatt en hard natt ja...... Redigert 14.August.2012 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tommy_H. Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 For å begynne i nord etter sommerens båtferie: Rødsei på Augustbryggo, Seløy. Ligger på Helgelandskysten vest av Sandnessjøen. Rødsei er en tradisjonsrik nordlandsrett. http://www.aperitif....mel-god-og-roed Har lagt i lake siden 2009, servert med øl og akevitt. Fantastisk godt! Kjøpte Kamskjell hos en kar på Seløy. Han hadde et par 1000 liters tanker med masse kamskjell i, det var bare til å plukke og betale 25 kroner pr. skjell i en boks. Fiskesuppe på kafe Himmelblå på Ylvingen. Fantastisk god fordi den var fantastisk god! Ikke pga NRK serien ble filmet her. Ferske reker rett fra tråler i Brønnøysund. Uslåelig. 200 kroner for 3 kilo. Brakstad Pøbb på Jøa nord av Namsos. Ikke noe spesiell god mat, men Pøbb med havutsikt. Meget spesielle omgivelser. http://www.kystriksv...iart&poiart=201 Litt betenkt over staken her. Sjøstjerna Restaurant i Kristiansund. Bacalaoen her er et must! http://www.sjostjerna.no/ Grilling av biff på Nordre Bjørnsund sør på Hustadvika. http://www.bjoernsund.com/ God mat og en god rødvin i slike omgivelser er ikke vondt! Knutholmen på Kalvåg. http://knutholmen.ga...no/default.aspx En skalldyr tallerken her kan absolutt anbefales. For ikke å snakke om fiskebutikken til Brødrene Larsen på Kalvåg. http://www.brdrlarsen.no/ Helt på topp når det gjelder både utvalg og lave priser. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Kaskazi Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Dette er en nyttig tråd! Vi kommer ikke forbi Vaderøanas vardshus https://plus.google.com/100160419383003344251/about?gl=SE&hl=sv-SE#100160419383003344251/about Her får du god, vellaget sjømat. Relativt høyt prisnivå, men det er verdt det. Dett er også en litt spektakulær destinasjon. På brygga i Fjellbacka, ved siden av baren, finnes det også en god restaurant. God vennelig service, nydelig torsk. ikke det billigste stedet i by'n. Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Flott tråd! Havna, Tjøme: elendig mat! Bestilte makrell, fikk en pir under minstemål med et hav av kål og poteter men ingen rømme eller form for saus. Unga fikk grei fiskesuppe og elendig pizza. HELLSTRØM!!! Jonas B, Mandal: norges beste pizza og stemning! Anbefales men servicen kan forbedres. Provianten, Mandal: nydelig mat men slapp service. Artig konsept og verdt et besøk. Grimstad: lå rett ved havna, kombinert pianobar og restaurant. Smakløs biffmen mye mat. Bomskudd! Tollboden Kragerø: god mat og god service. Monr'n dø faktoren er høy. Hotellet, Nevlunghavn: greit nok men ikke mer. Halvrå båtpoteter trekker ned. Oscarsborg, havnekroa: god pizza og hyggelig betjening. Får ekstra goodwill da det er så uendelig mye bedre enn tidligere. Dette skal bli enda bedre neste år i følge innehaver og det tror jeg de får til! Sitér dette innlegget Link to post
erlinghm Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Kjäringon - Pettersons krog - fantastiske blå skjell pluss at 3 forskjellige fiske retter var fine - Kjäringön og Pettersons er ett "must" hver sommer. Og ett julbord der ute er en opplevelse.... Hunnebostrand - Bella Gästis - var en positiv overraskelse - selv for tvilling gutter på 3,5 år. Men ellers så er det mye bra som kommer fra pentryet ombord. Har planer om å teste Oscarsborg igjen - opplevelsen fra et par år tilbake var när ....... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.