Jump to content

Bella 490r med 40hester


Frissy

Recommended Posts

Hei!

 

40 hester er kanskje i minste laget? Jeg tror nok båten vil plane med 4 personer i med den motoren, men toppfart er jeg usikker på. Hvis du ser på linken tåler denne båten opptil 75 hk. Hadde selv en 15 fots daycruiser (Bayliner) med 60 hester. Dette var passende motor. Men året etter kjøpte jeg meg en 40 hester, dette var i minste laget.

 

http://www.boat.no/asp/boats/show.asp?id=15261&mid=72152

Link to post
Share on other sites

Har en kompis som skal kjøpe seg båt, og har sett på en Bella 490r. Han har en 40hseter fra før, og lurer på om dette drar skinnet av pølse=går fort nok. De er en familie og skal ha med seg opptil 4 voksne. Kommer båten opp i plan? Er det noen som har prøvd?

<{POST_SNAPBACK}>

Enig. Det er nok i minste laget. Har kjørt denne båten med både 50 Hk og 70 hk. 70 er helt greit, 50 var ikke mer en det måtte være. Skal du bruke 40 hk må du i alle fall velge en propell med liten stigning for at motoren skal trekke båten greit i plan med 4 personer+last.
Link to post
Share on other sites

Har en kompis som skal kjøpe seg båt, og har sett på en Bella 490r. Han har en 40hseter fra før, og lurer på om dette drar skinnet av pølse=går fort nok. De er en familie og skal ha med seg opptil 4 voksne. Kommer båten opp i plan? Er det noen som har prøvd?

<{POST_SNAPBACK}>

Leide en slik med 50 hk 4-takt (Honda) for noen år siden. Med 4 voksne og 2 lette unger kunne vi glemme å komme i plan.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Hadde en 490R med 70 hk evinrude 2 takt.

Toppfart 35 knop, mars på ca 22 knop med under 15 liter i timen i forbruk.

 

Greide å komme opp i plan med 5 personer ombord, der 4 av oss hadde dykkersettene på, og det utgjør mange kilo mere enn båten har godt av å lastes med.

 

Du bør ha minst 60 hk på denne båten.

Link to post
Share on other sites

Hadde en Bella 440R med 40hk Yamaha 4t, som funket greit så lenge man ikke lastet båten for full.

Tror det hadde blitt spedt med samme motoren på en 490.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...