Morten A Startet 14.August.2012 Link til dette innlegget Startet 14.August.2012 Noen som kan anbefale et sted i Bergensområde til vinterlagring av min Laguna 1150? Har sjekket noen steder på nettet men flere steder er lengden et problem, andre skal ha millioner. Var akkurat litt for sein til en plass hos Nordås Marina, de skulle ha 110 kr fr fot pluss ca 1000 kr for opptak OG utsetting! Regner ikke med at det det er så billig andre steder men rundt 10 000 burde vøre mulig? Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Er det problem å ha den på sjøen? Kanskje leige plass i marina som er godt beskyttet som vinterplass. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
jumbo Svart 15.August.2012 Link til dette innlegget Svart 15.August.2012 Jeg har hatt dracoen på land en vinter. Da låg den i Kjøkkelvik. veldig ok sted, de har felles opptak, men du kan komme med båten utenom det hvis du fikser krane selv. ikke så hinsides pris. Betalte to båtlapper for min 20 fots båt, dette var i 2004/2005. Men jeg sover faktisk bedre om natten når båten ligger på plassen sin i havna, tar den kun opp for vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 16.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Takk for svar! Kan selvfølgelig ha båten på sjøen i vinter, hadde det sist vinter. Grunnen til at jeg vil ha den på land nå er at jeg vil gjøre endel ting med den som krever at den er på land. Pris for to opptak i forbindelse med kun service og bunnsmøring kommer meg på 8-9000 kroner og båten kan da stå på land et døgn. Det jeg vil gjøre med båten tenkte jeg å pusle med i vinter og ikke måtte stresse med alt iløpet av et døgn. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Vet ikke om du har sjekket med Håland på Hamreplass (Osterøy) for opptak og stå noen dager ? Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjuk Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Jeg hadde båten på Bildøy Marina i fjor vinter, kom på ca. 6500,- med kraning og opplag. Der har man tilgang på strøm om nødvendig. Kan absolutt anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 leig ein kranbil med sjåfør for rundt 800kr timen og sett den i hagen :) Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 17.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2012 (redigert) Bildøy Marina tok 18 000 inkl spyling og kraning, båten ligger da ute.. Kranbil 12 000 for opp i hagen og ut igjen, venter bare på tilbakemelding om det er plass nok inn mellom husene her. Takk for tips! Redigert 17.August.2012 av Morten A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 17.August.2012 Link til dette innlegget Svart 17.August.2012 ser ut som det er litt stivere priser i Bergen en her i Florø ja hehe. her får man kranbil for 890kr timen vertfall hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 18.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 890? ja det tilsvarer jo 13,5 timer det! Jaja det er jo ca 10 minutter kjøring så... Men har jo ingen plassleie i egen hage da, hehe! Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Du kan sjekke med Knappen Sjø sør på Sund hva han skal ha for vinterlagring, etter det jeg vet så holdt han ok priser sist vinter så det er verd å gi han et forsøk, du kan ringe 48294299 Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 18.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Skal sjekke, takk! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Det finnes ikke båtforeninger med ledig kapasitet på land som kan tilby noe rimeligere opplag enn de kommersielle aktørene, da? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.