Jump to content

Vurderer å berge en Silver viking jolle fra bålet, noen spørsmål..

geek88

Recommended Posts

Hei

jeg har en Silver viking, ca 14 fot... 4meter..

Jeg har hatt og brukt den i ca 13 år, men nå begynner den å bli litt shabby, så jeg å min far har snakket om å lage historie av den..

Men så tenker jeg att det har vært litt moro å få den til å "gjenoppstå" :wink:

ikke fordi att det er en så jævla bra båt, men fordi att jeg har lyst til å prøve å få til noe bra av den og siden jeg trenger tidsfordriv i vinter :lol: også litt kult å se hvor lenge jeg kan ha den båten..

har litt erfaring med glassfiber og plastsparkel, så dette tror jeg skal gå greit.

Det skal sies att jeg har aldri hatt mere en 5hk på den, var jo bare valp når jeg fikk den. Så hvordan vil denne oppføre seg med, ja la oss si 25hk? finner ikke noe max hk skilt på den..

Om planen min blir noe av så har jeg lyst til:

alternativ 1

å støpe opp en "rattkonsoll" på båten, med gass og ratt, og kanskje en vindskjerm. Og da blir det å sitte på bakerste tofte.

alternativ 2

rett og slett monterer ett lite dekk fram på båten, med vindskjerm,ratt og gass, så den blir lignende feks en Rana båt. Og kanskje få laga til en kalesje . Da må jeg kappe bort dem midterste tofta og montere noen gode stoler selvfølgelig :giggle:

Skyter jeg laaaangt bak mål nå?! :giggle:

dette er min første tråd her :smiley:

kan legg til noen bilder:542454_10152025894185093_1463036315_n.jpg292473_10152025894925093_681999797_n.jpg

547260_10152025894555093_1282862211_n.jpg

Jeg mener den skal være egnet for påhengser oppmot 10 hk.

Jeg har selv en Silver viking 14, men en litt "nyere" modell av din. På skiltet mitt står det hvertfall at den er egnet for 10 hk. Ikke mye å skryte av for å si det sånn :sleep: men tidligere eieren av min båt hadde prøvd å sette på en 25 hk. Da "gravde" båten seg bare ned i vannet. Men han hadde en 15 hk som han hadde fast stående på den. det skulle visst funke fint.

Joakim Brunsvik

• 2 uker senere...

Bålet... hmmm... er det lov da?

Er ikke dette spesialavfall som må innleveres til en miljøstasjon hvor de skal ha en formue for å destruere den?

Kanskje billigere å pusse den opp....Ellers, støtter jeg 15HK som grei motorstørrelse til denne båten. Dvs... en 4HK er helt greit det å. Dette har aldri vært og kommer aldri til å bli noen speedbåt. Kanskje like greit å la den være en super utåfiskebåt

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Vi hadde en Silver Viking liggende hjemme på gården, stygg og skikkelig herpet fra hugg mot stein. Stevn var ødelagt, flere store hull i baug, og generelt i rimelig dårlig forfatning. Jeg har ingen erfaring med glassfiber, men fikk støpt opp skader, sparket og lakkert båten. En 2009 mod 15 HK 4-takt er et greit alternativ, og vi har en praktisk båt til fisketurer innaskjærs. Har bilder fra før/etter med får ikke disse lastet opp fra iPhone..

Poenget mitt - båten din kan fikses, og det koster ikke allverden..

:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...