geek88 Startet 14.August.2012 Link til dette innlegget Startet 14.August.2012 Hei jeg har en Silver viking, ca 14 fot... 4meter.. Jeg har hatt og brukt den i ca 13 år, men nå begynner den å bli litt shabby, så jeg å min far har snakket om å lage historie av den.. Men så tenker jeg att det har vært litt moro å få den til å "gjenoppstå" ikke fordi att det er en så jævla bra båt, men fordi att jeg har lyst til å prøve å få til noe bra av den og siden jeg trenger tidsfordriv i vinter også litt kult å se hvor lenge jeg kan ha den båten.. har litt erfaring med glassfiber og plastsparkel, så dette tror jeg skal gå greit. Det skal sies att jeg har aldri hatt mere en 5hk på den, var jo bare valp når jeg fikk den. Så hvordan vil denne oppføre seg med, ja la oss si 25hk? finner ikke noe max hk skilt på den.. Om planen min blir noe av så har jeg lyst til: alternativ 1 å støpe opp en "rattkonsoll" på båten, med gass og ratt, og kanskje en vindskjerm. Og da blir det å sitte på bakerste tofte. alternativ 2 rett og slett monterer ett lite dekk fram på båten, med vindskjerm,ratt og gass, så den blir lignende feks en Rana båt. Og kanskje få laga til en kalesje . Da må jeg kappe bort dem midterste tofta og montere noen gode stoler selvfølgelig Skyter jeg laaaangt bak mål nå?! dette er min første tråd her kan legg til noen bilder: Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 har du bilde som viser bunnen? Silver Viking lagde en 14 foter med fokus på roegenskapene , samt en som var godkjent for større motor... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
geek88 Svart 14.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 har ikke i farta, men mener den er ganske flat, nesten lik som den er oppi, men skal ordne bilde snart Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Å der ligger nå fleire andre kandidater til bålet der. Også blir det ikkje så guffen røyk og mindre rester å rydde bort Sitér dette innlegget Link to post
Joakim Brunsvik Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Jeg mener den skal være egnet for påhengser oppmot 10 hk. Jeg har selv en Silver viking 14, men en litt "nyere" modell av din. På skiltet mitt står det hvertfall at den er egnet for 10 hk. Ikke mye å skryte av for å si det sånn men tidligere eieren av min båt hadde prøvd å sette på en 25 hk. Da "gravde" båten seg bare ned i vannet. Men han hadde en 15 hk som han hadde fast stående på den. det skulle visst funke fint. Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
geek88 Svart 26.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 (redigert) tja, fikk tatt noen dårlige bilder med mobilen av kjølen på båten her en dag. Men det er kansje ikke så enkelt å se hvilken skrogtype denne båten har ut i fra disse? Men hvis noen tror dere ser noe av det, så fyr løs! bakfra og fram.. Redigert 26.August.2012 av geek88 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 26.August.2012 Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Det er nok et planende skrog,robåtversonen har vel mye større og lengre kjøl. Men siden den er såpass flat under tipper jeg 15 hk holder Sitér dette innlegget Link to post
geek88 Svart 26.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 oki, takker for svar da blir det tilbake i tenkeboksen Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 26.August.2012 Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Bålet... hmmm... er det lov da? Er ikke dette spesialavfall som må innleveres til en miljøstasjon hvor de skal ha en formue for å destruere den? Kanskje billigere å pusse den opp....Ellers, støtter jeg 15HK som grei motorstørrelse til denne båten. Dvs... en 4HK er helt greit det å. Dette har aldri vært og kommer aldri til å bli noen speedbåt. Kanskje like greit å la den være en super utåfiskebåt RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
geek88 Svart 26.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 hehe ja, blir vel litt voldsomt med svart røyk og om vi skulle brenne den, så må vel levere den en plass om jeg skal kaste den. Er på tanker om en ny båt, men naustet er fullt om jeg vil det eller ikke Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 26.August.2012 Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Vi hadde en Silver Viking liggende hjemme på gården, stygg og skikkelig herpet fra hugg mot stein. Stevn var ødelagt, flere store hull i baug, og generelt i rimelig dårlig forfatning. Jeg har ingen erfaring med glassfiber, men fikk støpt opp skader, sparket og lakkert båten. En 2009 mod 15 HK 4-takt er et greit alternativ, og vi har en praktisk båt til fisketurer innaskjærs. Har bilder fra før/etter med får ikke disse lastet opp fra iPhone.. Poenget mitt - båten din kan fikses, og det koster ikke allverden.. :) Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
glalaks Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Har bilder fra før/etter med får ikke disse lastet opp fra iPhone.. :) Last ned appen tapatalk så laster du bildene enkelt opp:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.