Jump to content

Erfaringer med undervannskamera?

Snekker'n

Recommended Posts

Jeg har tenkt å inspisere moringene mine. De ligger på ca 12 meters dyp.

En lokal dykkerklubb skal ha 1500,- for å gjøre dette.

I og for seg en helt grei pris.

Jeg har lurt på om det er et reelt alternativ å kjøpe et undervannskamera, f.eks av denne typen fra Maritim og gjøre jobben selv? Ser at det er noen halvgamle tråder om dette, men finner ingen relativt ferske.

Hvilke erfaringer har dere med å bruke slikt undervannskamera til inspeksjon av moringer/kjettinger?

Er kameraet fra Maritim et OK kamera til en grei pris?

Buster X med Yamaha 70

Har et tilsvarende kamera, av annen type, med 30m kabel. Kostet ca 1200. Går helt fint til slik inspeksjon som du tenker på. Jeg har brukt det til inspeksjon av propellen og sjekking av groing under bunnen av båten. Forøvrig er det også litt morsomt å slippe ned kameraet før jeg slipper ned pilken...Hvis du har noe å bruke kameraet til etterpå er det en grei utgift. Hvis det er bare for inspeksjonen er vel dykkerne billigere...

Kamera som henger etter ledningen kan lett gi falsk trygghet.

Jeg ser den. Dykkere vil uten tvil gjøre en bedre jobb. Dersom en inspeksjon med kamera etterlater den minste tvil, bør dykker tilkalles.

Jeg ønsker likevel å høre om noen flere har erfaringer med bruk av slikt undervannskamera, og spesielt den typen de selger på Maritim.

Buster X med Yamaha 70

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...