Jump to content

Er det forskjellig kobling el på gps mottakere for takmontering

Sjeldenutpå

Recommended Posts

Hei!

Holder på å forhandle til meg ein brukt kartplotter av ukjent alder. Får vite type/merke i kveld. Men han opplyser at eg må skaffe gps mottakeren som skal stå på taket. ( og kart...)

Er det forskjellige typer, eller er det universalt på linje med feks en vanlig mus til pc, at alle pc'er har usb ....? :cryin:

Dette er nytt område for meg. Eg har kjørt kart på pc i 4 år, men er lei av å bære pc med meg, og glemme den heime osv. :wink:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Nå har eg meir informasjon. Og ser nå at tittelen på innlegget ikkje holder heilt vann.... :diving:

Eg har nå skaffet meg ein Pro Nav ( Pronav ? ) MK2. Var ombord hos vedkommende, og han har montert samme "dings" ombord.

Det eg trudde dette mangla, var bare antenne til å plugge i bakpå. Men det trengs altså ein egen GPS.

Han hadde altså en egen GPS sak på ca 7x10cm, som viste digitale data, med tilkobling videre til ProNav.

Bak på Pronav er det to runde kontakter med forskjellig antal pin i. Her skal det altså (kanskje?) kobles til gps, og sikkert strøm i den andre.

Nokon som kjenner slik system? Kva heiter kontaktene, for de har kanskje navn ?

Er det verdt å investere videre i GPS og kartbrikke ("C-map" står det på luka på styreboksen)

Eg kjenner ikkje alder på denne plotteren.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...