ezach Startet 16.August.2012 Link til dette innlegget Startet 16.August.2012 Jeg skal selge en 17-foter med E-tec-motor. En mulig kjøper er skeptisk til om denne påhengeren er egnet til dorging. De klassiske to-takterne vil jo helst sote, mens firetakterne er mer egnet til formålet. Men hva med E-tec? Noen som har erfaringer? :) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Kanskje det er derfor mange velger løsningen på bildet under? Jeg har ikke peiling, men har sett mange som har en liten dorgemotor. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Søringen Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Har en E-tec 25 hk. Dette er en moderne motor, der oljeforbruk reguleres automatisk, helt ned til 0,5 %. Så denne motoren "soter" langt mindre enn eldre 2-taktere. Bensinforbruk i dorgefart er også på et ganske annet nivå enn eldre 2-taktere. Min erfaring er at det er lite oljelukt etc å spore med denne motoren, og har ikke hatt problemer av noe slag de 3-4 år vi har hatt den. Service-intervall er jo kun hvert 3. år. Motoren sviver ganske stille og fint, om enn på en annen måte enn en 4-takter (4 taktere mer "symaskin", E-tec litt mer "pop-pop") . Vil si det er rene preferanser om en liker 2 eller 4 takter motorer som er avgjørende. Dorging bør være fullstendig uproblematisk. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 etter min erfaring så er ikke dorgefart noe problem på konvensjonelle 2-taktere heller, så lenge de har separat smøring. F.eks Yamaha autolube regulerer fra 1:150 på dorgefart til 1:50 på fullt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.