okeido Svart 17.August.2012 Link til dette innlegget Svart 17.August.2012 Hva er dere tenker, skal katte eiere ha katten i bånd? bare inne katter? En må jo lokke båten slik at katten ikke kommer ombord, og hvertfall ikke rotter og mus.Sistnevnte kan vel være dødlig i det ekstreme? Hva med villkatter og andre dyr?Det drysser barnåler fra furua til naboen på båten min på vintern og under vårpussen, skal jeg kreve furua fjernet?Vis en er veldig allergisk så må en ta forholdsregler,. Ja katter er i visse tilfeller skadedyr, men etter noen runder på discovery og epidemier så vil jeg ikke være uten minst en katt. Det er jaggu et nyttedyr og... Men dette er hva jeg tenker, og mener.Syns man skal betale jævlig dyrt for strømmen vis man fyrer for kråka unødvendig og.. For enkelte her i samfunnet så mener man at man skal ha empati, men slik jeg ser det så er dette veldig sløsing med strøm og når mange sløser slik går det utover de svake i samfunnet som er glad for vått vær så strømprisene ikke blir skyhøye. Mine tips er å bruke pepper det kan man vel bare støvsuge vekk og pledd vis det er puter i båten og ha pledd over så har man kontroll over hvor de ligger hvertfall. Nå virket trådstarter veldig empatisk her da, iallefall i forhold til kattene. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Det reker katter over alt i de fleste boligområder. Å stille naboen eller eieren til ansvar er som regel bare teori. Både fordi man ikke kan holde kontroll på hvor alle kattene kommer fra og fordi eieren, hvis han finnes, neppe har kontroll på katten/kattene sine. Dessuten, å holde katten i fangenskap er etter min mening dyreplageri. Katter er skapt til jakt i frihet. Og den som tror at en kan oppdra katten tar feil. Du kan oppdra en katt til å gjøre mye rart, men den gjør som den selv vil med en gang du ikke er der. Katter er skadedyr som ikke hører hjemme i vår natur. Jeg hadde gleden av ekorn og fugler tett inpå huset inntil vi "fikk" katt. Nå har katta gjort rent bord. Jeg ville heller være venner med de ville dyrene enn en katt. Å sette ut mat og gjøre seg til venns med fremmede katter er for meg det rene vannvidd og faunavandalisme. Prøv å sette ut mat til en fremmed katt og se hvor mange nye venner du får på besøk. Sett heller ut noe som holder kattene unna båten og tingene dine. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Thorlyn Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Synes iden med hønsenetting el lign virker bra. Katta hjemme hos oss har eget hus på trappa for kalde vinterdager som den benytter mye. Men naboen har også båten stående tett innpå oss med lett tilgang for katta.. dette resulterte i at katta bosatte seg i båten hans i vinter.. Jeg gjorde naboen oppmerksom på at jeg så katta gå inn og ut av båten og tilbydde meg og passe på/gjøre tiltak at den ikke gjorde slik.. Jeg fikk til svar at den bare kunne bo der inne og som dyrekjenner han er så var problemet med avføring ikke tilstede siden katter ikke driter der de skal sove og spise.. Musefritt for første gang fikk han det også. Alergi skal man self ikke spøke med.. Jeg selv er hyper alergisk mot Hund/Hest og har havnet på legevakta flere ganger.. Det er ikke kattene som utgjør trusselen for min del da katter ikke kommer løpende bort og skal hilse ;) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Gurba Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Dette med hønsenetting er ikke så dumt , men katten hopper jo høyt om den vil. Vi hadde minigris på tunet før og hadde derfor et lite strømgjerde rundt trappeinngangen. En strømtråd 20cm over bakken med et lite gjerdeapparat kan også gjøre nytten. Magne Arnold ( katta vår) kom forøvrig tilbake i gårkveld så reven klarte det ikke denne gangen heller... sist fikk han juling så det var revepels og drit langt oppover inngangsdøra. Men noen skvetter med diesel mener jeg bestemt jeg har hørt lukter så ikke katten liker seg .. Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Må bare le av noen av disse innleggene:) Hva mener dere egentlig at man skal gjøre med kattene? stenge dem inne, la de leve i skogen, fjerne alt av huskatter. At folk er hyperalergiske er jo synd, men skal vi fjerne alt av gress og pollen for at disse hyperalergiske personenen skal få et leveverdig liv. Synnes selv at det er plagsomt med katter som tisser og driter i hagen min, men det er vel ikke verre enn å fjerne dette selv. De fleste forstår at kattene ikke tar opp sin egen avføring og at katteeieren ikke kan ha kontroll på hva katten gjør nå den er ute. Det beste trådstarter kan fjøre er å sikker båten slik at ikke kattene kommer inn, så vanskelig burde det ikke være. Har selv hatt det samme problemet og det løste jeg med å legge fiskegarn eller tilsvarende ved evt. mulige innganger. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 GET OFF FY SPRAY heter en harmløs spray som kan sprayes i tøy å puter osv for å forhindre at katter å hunder trives i plasser du vil ha i fred, fåes i dyreforretninger. Det er ditt ansvar som båteier å sikre din eiendom mot besøk fra uønskede enten det er ville dyr eller mennesker eller naboens katt eller undulat. Poenget med å holde 20 grader i båten vinteren gjennom ser jeg ikke helt, å gjøre det samme med åpne luker fremstår som mer enn bare litt fjernt. Ovennevnete spray funker. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 18.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 (redigert) 20varmegrader i båten hvem sa det? Frostvakt på 200w klarer nok ikke det når det er 20 blå(kuldegrader)ute. Ellers takk for mange gode tips. Det blir nok litt hønsenetting over plattforma. Redigert 18.August.2012 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.