Jump to content

Løsne ratt fra styresnekke.

maluni

Recommended Posts

Hei.

Dette blir min første post her inne, og håper på hjelp, da jeg har klødd meg i hodet i flere dager nå.

Har demontert kabler og kontrollboks fra en gammel konsoll. Forsøker nå å få rattet av selve styresnekka inni konsollen. Har skrudd av alt som er å skru av. Dratt, ristet og slått, men det rikker seg ikke. Er det en super lett løsning på dette, eller lar det seg rett og slett ikke gjøre?

Skal prøve å legge ut bilder nå straks for lettere å vise hva problemet er!

På forhånd takk for evt. hjelp.

20120815_212014.jpg

20120815_212150.jpg

20120815_212122.jpg

Redigert av maluni (see edit history)

Hei.

Kan det være noe som sitter innefor den?

Skal se om jeg finner en avdrager. Høres ut som en god plan. La forøvrig ut bilder om det hjelper.''

http://www.biltema.n...3-armet-203401/

Skru senter mutteren på igjen så mye at det er god klaring til rattet. Nå du har strammet opp senterskruen på avtrekkeren godt så gir du den et slag med hammeren, løsnet det ikke da stram opp senterbolten på avtrekkeren mer og et nytt slag med hammeren.

Grunnen til at sentermutteren må sitte på er at når rattet løsner så kommer alt mot deg som en kule.

Det er et kilespor med en halvmåneformet kile på kon inne i rattet.

PS. velkommen til Baatplassen.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...