maluni Startet 16.August.2012 Link til dette innlegget Startet 16.August.2012 (redigert) Hei. Dette blir min første post her inne, og håper på hjelp, da jeg har klødd meg i hodet i flere dager nå. Har demontert kabler og kontrollboks fra en gammel konsoll. Forsøker nå å få rattet av selve styresnekka inni konsollen. Har skrudd av alt som er å skru av. Dratt, ristet og slått, men det rikker seg ikke. Er det en super lett løsning på dette, eller lar det seg rett og slett ikke gjøre? Skal prøve å legge ut bilder nå straks for lettere å vise hva problemet er! På forhånd takk for evt. hjelp. Redigert 16.August.2012 av maluni (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Om det "bare" sitter med en sentermutter - som vel de fleste gjør - så bør det gå greit om du for tak i en avdrager, da for du fordelt kreftene på en bedre måte, og sikker på att det kommer. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
maluni Svart 16.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Hei. Takk for kjapp tilbakemelding. Har løsnet sentermutteren. Kan det være noe som sitter innefor den? Skal se om jeg finner en avdrager. Høres ut som en god plan. La forøvrig ut bilder om det hjelper.'' Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 (redigert) Hei. Kan det være noe som sitter innefor den? Skal se om jeg finner en avdrager. Høres ut som en god plan. La forøvrig ut bilder om det hjelper.'' http://www.biltema.n...3-armet-203401/ Skru senter mutteren på igjen så mye at det er god klaring til rattet. Nå du har strammet opp senterskruen på avtrekkeren godt så gir du den et slag med hammeren, løsnet det ikke da stram opp senterbolten på avtrekkeren mer og et nytt slag med hammeren. Grunnen til at sentermutteren må sitte på er at når rattet løsner så kommer alt mot deg som en kule. Det er et kilespor med en halvmåneformet kile på kon inne i rattet. PS. velkommen til Baatplassen. Redigert 16.August.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars K Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Rattet sitter som regel med kon og kile,dette kan sette seg skikkelig godt fast over tid. Jeg har fått opp de fleste med å skru skruen i senter på rattet halveis ut og så banke forsiktig en stund. Hvis ikke dette går er nok varme tingen å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
maluni Svart 16.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Takk for flott hjelp. Skrudde inn mutteren og slo med hammeren, samtidig så vi dro i rattet. En bekymring mindre. Takk igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.