Jump to content

Edit History

Arild04

Arild04

Lesbarhet

Ibiza 1 skrev On 18.8.2012 at 19.28:

Takk for svar. Gjorde du alle punktene i manualen - også punktene 14-23? Er det punktene for å skifte strammehjulet? Og er TDC alignment bolt noe mercruiser spesifikk eller brukte du bare en M6 og en M8 bolt (og hvor lange var de)?

Motor runder 12 år og det er tid for andre skifte av registerreim. Første gangs skifte ble gjort på verksted, men ser at mange her på båtplassen synes det går greitt å skifte selv..

Har fått fatt i Mercruiser sin manual for skifte av reg reim (ligger tilgjengelig på Eurofritid sine sider) og stusser på det samme som Ibiza 1.

Punktene 14 -23 ser for meg ut å omhandie full demontering av registeret f.eks i forbindelse med inspeksjon/skifte av tetningsringer.

Dette nevnes ikke i manualen og er noe jeg gjetter meg til.

Evt tar jeg feil og hele registeret skal i prinsippet rigges ned og monteres på ny ifm skifte av reim. Kan ikke helt skjønne det heller. Hvorfor det ?

Noen som vet og kan avklare ?

Arild04

Arild04

Ibiza 1 skrev On 18.8.2012 at 19.28:

Takk for svar. Gjorde du alle punktene i manualen - også punktene 14-23? Er det punktene for å skifte strammehjulet? Og er TDC alignment bolt noe mercruiser spesifikk eller brukte du bare en M6 og en M8 bolt (og hvor lange var de)?

Motor runder 12 år og det er tid for andre skifte av registerreim. Første gangs skifte ble gjort på verksted, men ser at mange her på båtplassen synes det går greitt å skifte selv..

Har fått fatt i Mercruiser sin manual for skifte av reg reim (ligger tilgjengelig på Eurofritid sine sider) og stusser på det samme som Ibiza 1.

Punktene 14 -23 ser for meg ut å omhandie full demontering av registeret f.eks i forbindelse med inspeksjon skifte av tetningsringer. Dette nevnes ikke i manualen og er noe jeg gjetter meg til.

Evt tar jeg feil og hele registeret skal i prinsippet rigges ned og monteres på ny ifm skifte av reim. Noen som vet og kan avklare ?

• Create New...