Andre' Startet 17.August.2012 Link til dette innlegget Startet 17.August.2012 Kjære båtfolk, Nå har jeg i mange uker prøvd å få byttet noen trykknapper på min kalesje, og sliter litt. Har kjøpt et lite tulle-sett for å bytte disse selv. Det lille verktøyet som fulgte med er mest egnet til å lage en betydelig irritasjon og har gitt opp! Har ringt noen par kalesjemakere og spesielt ett navn er nevnt av alle jeg har snakket med. Han var fullbooket og svært lite interessert i å ta oppdraget. Ble i stedet tipset om å kjøpe et slikt lite sett jeg nevner innledningsvis. Min bønn er: Kan noen der ute hjelpe meg til å komme i kontakt med noen som kan gjøre denne lille jobben? :-) Gjør det gjerne selv, men da trenger jeg et verktøy som er egnet til å gjøre jobben. Har båten på Oksenøya og vi snakker dermed Oslo-området. Ha en vidunderlig helg! Andre' Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Skomaker? FInnes det ennå i Oslo? Bør ha nødvendig verktøy ihvertfall? Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Kjære båtfolk, ......................Har kjøpt et lite tulle-sett for å bytte disse selv. Det lille verktøyet som fulgte med er mest egnet til å lage en betydelig irritasjon og har gitt opp! ................. Ha en vidunderlig helg! Andre' Har også brukt dette "tullesettet" som fulgte med trykknappene. Hvis det bare er noen få knapper du skal skift, så fungerer det. Betingelsen er at du har ett skikkelig fast/hardt underlag.... som f.eks. en skrustikke e.l. og at du får lagt trykknappen skikkelig på underlaget. Jeg har iallefall byttet fem/seks trykknapper med dette verktøyet, men er enig at verktøyet kunne godt vert bedre. Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Jeg synes dette 'tulle-verktøyet' fungerer utmerket. Byttet både knappene i kalesje og uteputer. Trykknappene synes også å være av god rustfri kvalitet. Kjøpt på Best Marine eller hva det heter... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.August.2012 Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Jeg bytter trykknapper på teppene ombord. Kjøper sett på Clas Ohlson. Det eg trenger er hammer og ei trefjøl. Funker bra Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 19.August.2012 Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Kalesjemakeren på Eidsvoll fixer vel dette hvis du ikke vil selv Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Dette kan alle fint fikse selv. Clas Ohlsons knappesett fungerer utmerket. Det følger med et lite dor og en liten ambolt som gjør nytten. Kalesjen bør tas av båten slik at man har fast underlag å slå mot. Kalesjeknapper kan med fordel smøres inn med fett (vaselinspray o.l.) for å unngå irrdannelse og at knappene dermed ryker. Da slipper man at problemet stadig vekk vender tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
josefr Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Har noen en link til et slikt knappesett? Sitér dette innlegget Link to post
ElDart Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Jeg har et sett med dor og anhold som jeg fikk av forrige båteier. Vet ikke om det er bedre enn det du får på CO. Hvis du ikke kommer noen vei, så kan du sende meg en pm så kan du alltids få låne. Sitér dette innlegget Link to post
josefr Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Jeg har bare mistet/dratt av noen av opphengsknappene i de stroppene man fester kalesjen i når man ruller den opp.... Fant ikke noe sett på CO sine siden :-( Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 (redigert) Maritim har: Varenummer: 3054-00 http://www.maritim.no/interior-eksterior/dekksbeslag/kalesjebeslag/trykknapp-forkrommet-15-mm-15-pkn- Hmmm... får ikke opp direktelinken til siden, men søk på varenummeret Redigert 28.Juli.2013 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
josefr Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.