Jump to content

Ford 2723 5,9L går ikke rundt

oysts

Recommended Posts

Kan vel vere mykje rart det, men at det er problem av den meir seriøse sorten er nok ganske sikkert når maskina ikkje lar seg tørne. No veit eg ikkje om du har salt eller ferskvannskjølt eksosmanifold, men ein lekasje i denne kan/vil føre til at vatn finn vegen inn i sylindrane. Hvis du ikkje har merka noko spesielt på maskina sist den var brukt hadde dette i alle fal vore noko eg hadde sjekka ut av.

Enig med "magnumlars" høres ut som "vann" i sylinderen.

Har du mistet noe vann fra ferskvans kretsen?

Er det kommet vann i oljen?

Det er av med toppdeksel og ut med dysene, så skal du ihvertfall greie og tørne for hånd, hvis det er vann i en sylinder eller tre.

Sjekk dette først, ellers blir det mye synsing..

Manualer er det her hvis du ikke har de

https://baatplassen.no/i/topic/16402-ford-27xx-serien/

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Tusen takk innspill og for linken til manualen. Jeg har manual på engelsk men norsk er selvfølgelig å foretrekke.

Dysene er skrudd ut og det er fortsatt umulig å tørne den en hel omrdeining. Så vann/olje i sylinderen(e) er nok ikke grunnen. Ser ikke for meg at vi finner ut hva som er gale med så lite info, men jeg er på jakt etter mulige feilkilder så vi har litt å gå etter når vi får motoren ut av båten. Motoren gikk helt fint dagen før uten noe unormal gange eller merkbar endring i farge på eksos. Dagen etter ville den ikke mer. Det ble ikke registrert noen unormal temperatur på motoren heller.

Øystein

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...