Jump to content

Hvordan feste kobbertank under akterdekket?

MarexSuncab_FD

Recommended Posts

Lag etpar klosser som ligger oppunder dekket og som passer til fasongen på toppen av tanken Bruk patentbånd eller fiberstropp. Hvis du ikke har godt feste i dekket for treskruer bruker du maskinskruer med glatt hode som når 3-4 cm under dekk. Tre båndet innpå endene av skruene så stramt du kan. Legg på en skive som er noe større enn mutteren slik at mutteren ikke tar mot båndet når du skal stramme, sett på muttere og stram til.

Sitter svært godt.

Mons

Hei igjen,

Snakket i dag med Marna som har laget bensintanken jeg holder på å montere. Han jeg snakket med sa at jeg må montere et gjenget rør (1") inn i bensintanken. Andre enden av dette skal i selve bensinlokket på dekket. Han ba meg om å måle avstanden mellom dekket og bensintanken, så skulle de lage dette røret.

Utfordringen min er at når jeg henger bensintanken opp under dekket i patentbånd, så treffer jo påfyllingshullet på tanken undersiden av dekket. Det er altså ingen avstand hvor jeg får plass til dette gjengerøret.

Hvordan fester dere bensinlokk i kobbertanken da? Finnes det lokk med 1" gjenger som både kan skrus rett i dekket, men som også skrus inn i tanken gjennom dette 1" hullet?

Utfordringen min er at når jeg henger bensintanken opp under dekket i patentbånd, så treffer jo påfyllingshullet på tanken undersiden av dekket. Det er altså ingen avstand hvor jeg får plass til dette gjengerøret.

Anbefaler at du lager en "omvendt krybbe" tilpasset til diameteren på tanken og fester denne under dekket. Da kan du også justere avstanden mellom tank og dekk slik du vil ha den. Alternativt kan du lage en krybbe som er festet inn til spantene som tanken ligger i slik det var på min forrige båt.

29052009240.jpg

Redigert av Fiks (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...