Jump to content

Er dette ekko /dybde måler ?

margarus

Recommended Posts

Hei. Jeg har kjøpt meg en 74 modell if marieholm 26 seilbåt som første seilbåt.

I den skal jeg montere en garmin gpsmap 192c plotter, denne har også ekkolodd funksjon har jeg forstått.

Det er kun ett stikk bak i plotteren , der går kun pluss og minus kabel ut og 3, 4 andre farger. Er det disse jeg skal koble ekkolodd svinger til ?

Jeg kikka også i ene stuve rommet i baugen i båten i dag, der var det laget til en liten trekassr. Når jeg tok den vekk kom det frem 2 plast gjennomføringer med noe som ligner på gammle givere. Det kom ledning opp av hver men var klippet av. Tror det var 2 ledere i hver sensor. Kan disse brukes? Mulig det er gammle givere eller dybde måler,

I den hvite som bare er en kopp med noe olje oppi og en dings som jeg dytta nedi der me ledning som kom opp.

Den andre svarte der var det en propp med 2 oringer som var skrudd nedi gjennomføringen. Når jeg skrudde ut den kom de vann inn så den må være tilskrudd :) denne har også kabel som går ut.

Noen synspunkter her.?

Det er nåkk ett skovlehjul ja. Tok den ikke helt ut da det kom vann. Men ligger en løst i båten som er akkurat lik men uten ledning som kommer ut. Mulig deg er blind plugg. Det andre på bilde er kun en plast kopp me en tilsvarende rund dings me ledning som passer akkurat oppi. Fikk ikke bilde av den i dag. Det er nåkk ekko giver. Trudde det var mer en 2 ledere på en slik giver. Håper jeg kan bruke den til min garmin 192 . Akkurat sumloggen må jeg ikke ha. Kan heller ikke se hvor selve instrumentet har vert heller,

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...