romsabonden Startet 19.August.2012 Link til dette innlegget Startet 19.August.2012 Forden min begynte plutselig å jage på turtallet+ at jeg ikke får mer enn 2050 omdreininger har fylt olje på dieselpumpen men det ble ikke bedre har nokså nye filtrer,hva kan ha skjedd Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.August.2012 Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Det høres ut som motoren får for lite diesel. Man kan få dårlig bunkers som tetter nye filter, så det er ikkje alltid timetal spiller inn. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
romsabonden Svart 19.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Får prøve å skifte filter, Sæbø tror du det er lurt å skifte både racor filteret og det på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Ser du har fylt olje på dieselpumpen. Vanligvis øker oljenivået på dieselpumpen siden det skal lekke litt diesel til pumpen for å smøre og kjøle stemplene i pumpen. Når oljen har steget til øverste nivåplugg, skal man tappe av oljen og fylle på ny olje. For mye diesel i oljen kan og gi de samme symtomer med at den jager på turtallet. Sitér dette innlegget Link to post
romsabonden Svart 20.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Ser at det lekker litt diesel ut nivåpluggen virker som om det er dårlige gjenger. Får prøve å skifte filter først og se om det bedrer seg, mistenker filter siden jeg ikke får mer enn 2050 omdreininger Sitér dette innlegget Link to post
romsabonden Svart 20.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Skiftet olje på dieselpumpen,var nok litt høyt nivå,og skiftet forfilter nå er alt så mye bedre:) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Godt det. Eg svarer "for seint" nå, men det rekker å skifte forfilter. Det racorfilteret kunne egentlig stått aleine på installasjonen, men det er "kjekt å ha" eit ekstra filter på motoren i tilfelle litt rusk passerer ved skifte av forfilter. Greit å få skyllet ut i bunnen av forfilter jevnlig, og tappe av en kopp eller fem fra paralellslangen i mellom bunn av tankene, for å holde kontroll på skitt/ bunnfall fra bunkers. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
romsabonden Svart 20.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Skiftet bare forfilteret, men lurer litt på dieselpumpen,får se nærmere på den når jeg kommer hjem fra tur,ser ut til at gjengene er dårlige på nivåpluggen,får liksom ikke teitet den,men finner nok en løsning:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.