Jump to content

Erfaringer med import av ankervinsj fra USA?

bergetun

Recommended Posts

Hei,

Planlegger noen oppgraderinger jeg skal få utført i vinter, og ankervinsj på bauen av min Rinker 260 EC er noe av det første jeg tenker jeg skal begynne på etter at høstmørket setter inn.

For å spare noen båtlapper så tenker jeg å importere deler fra USA. Feks denne som vil koste meg ca 4000 kr

http://www.ebay.com/itm/MARINE-ANCHOR-VERTICAL-WINDLASS-900W-1-4-CHAIN-STAINLESS-STEEL-FIVE-OCEANS-/280925867465?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item41687c8dc9&vxp=mtr#ht_4421wt_923

Er det noen av dere som har gjort dette før ?

Renger ikke med at det er samme kvalitet på denne vinsjen som de som koster 20 000, men det kan da ikke være så dårlige greier ?

Import er ikke noe problem, husk at mva. kommer i tillegg, så den vil koste deg 5000,- ikke 4000,-

Eneste jeg ser med den vinsjen du linker til er at du må kjøre ankeret ut, det ville ikke jeg hatt.

Fritt fall vinsj er mye greiere (syntes jeg), de trekker mindre strøm og hvis det blåser når man skal legge til så er det en ulempe og skulle vente at ankeret går i bunn.

Hvis dette kun er til og ligge på svai med så spiller det jo ikke så stor rolle.

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Hei

Me har ikkje fritt fall funksjon på vår ankervinsj, men må køyra ankeret ut elektrisk. Me har vore på langtur og har ankra mykje, og har aldri sakna nokon fritt fall funksjon.

Straumforbruket er i alle høve ikkje noko argument for fritt fall vinsjar. Dette fordi belastninga er minimal og fordi motoren vanlegvis går når ein set ankeret.

Ask

Hvis du skal bruke den med kjetting, er det verd å sjekke om kjettingstandarden i Norge, er den samme som i USA. (jeg har ikke peilig)

Når du trykker på "Details" under shipping, er ikke Norge et av landene som er listet opp. Svalbard og surinam er med, men ikke Sverige, Danmark eller Norge.

R$£

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Når du trykker på "Details" under shipping, er ikke Norge et av landene som er listet opp. Svalbard og surinam er med, men ikke Sverige, Danmark eller Norge.

R$£

Jeg hadde samme problem like før helga, og siden Norge ikke var på shipping lista, fikk jeg ikke betalt via PayPal. Sendte da en mld til selger om at Norge ikke sto på denne lista. Gikk så en dag eller to så fikk jeg tilgang til å betale, og nå er delen på vei.

lars s

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...