bergetun Startet 19.August.2012 Del på Facebook Startet 19.August.2012 Hei, Planlegger noen oppgraderinger jeg skal få utført i vinter, og ankervinsj på bauen av min Rinker 260 EC er noe av det første jeg tenker jeg skal begynne på etter at høstmørket setter inn. For å spare noen båtlapper så tenker jeg å importere deler fra USA. Feks denne som vil koste meg ca 4000 kr http://www.ebay.com/itm/MARINE-ANCHOR-VERTICAL-WINDLASS-900W-1-4-CHAIN-STAINLESS-STEEL-FIVE-OCEANS-/280925867465?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item41687c8dc9&vxp=mtr#ht_4421wt_923 Er det noen av dere som har gjort dette før ? Renger ikke med at det er samme kvalitet på denne vinsjen som de som koster 20 000, men det kan da ikke være så dårlige greier ? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 19.August.2012 Del på Facebook Svart 19.August.2012 Import er ikke noe problem, husk at mva. kommer i tillegg, så den vil koste deg 5000,- ikke 4000,- Eneste jeg ser med den vinsjen du linker til er at du må kjøre ankeret ut, det ville ikke jeg hatt. Fritt fall vinsj er mye greiere (syntes jeg), de trekker mindre strøm og hvis det blåser når man skal legge til så er det en ulempe og skulle vente at ankeret går i bunn. Hvis dette kun er til og ligge på svai med så spiller det jo ikke så stor rolle. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
bergetun Svart 20.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2012 Akkurat det med frittfall har jeg ikke tenkt på faktisk :) Takk for tipset. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Hei Me har ikkje fritt fall funksjon på vår ankervinsj, men må køyra ankeret ut elektrisk. Me har vore på langtur og har ankra mykje, og har aldri sakna nokon fritt fall funksjon. Straumforbruket er i alle høve ikkje noko argument for fritt fall vinsjar. Dette fordi belastninga er minimal og fordi motoren vanlegvis går når ein set ankeret. Ask Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 20.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2012 Jeg ser for meg at det hadde vært fint med frittfall i nødsituasjoner, spesielt når hvert sekund teller. Det er iallefall sinnssyke prisforskjeller på slikt i USA, kontra det man får her i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Hvis du skal bruke den med kjetting, er det verd å sjekke om kjettingstandarden i Norge, er den samme som i USA. (jeg har ikke peilig) Når du trykker på "Details" under shipping, er ikke Norge et av landene som er listet opp. Svalbard og surinam er med, men ikke Sverige, Danmark eller Norge. R$£ Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
larss Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Når du trykker på "Details" under shipping, er ikke Norge et av landene som er listet opp. Svalbard og surinam er med, men ikke Sverige, Danmark eller Norge. R$£ Jeg hadde samme problem like før helga, og siden Norge ikke var på shipping lista, fikk jeg ikke betalt via PayPal. Sendte da en mld til selger om at Norge ikke sto på denne lista. Gikk så en dag eller to så fikk jeg tilgang til å betale, og nå er delen på vei. lars s Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Det sto vel 1/4 tom kjetting??? Litt ustandard i Norge. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
bergetun Svart 20.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2012 RSL : Landene som er listet opp er vel land som det IKKE blir sendt til. Står at kjettingstandarden er 6mm DIN766 (??) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Jeg så på exclusions ja... Jeg har ikke peiling på hvilken DIN std vi bruker her, men det er sikkert i orden når det er oppført i mm. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
bergetun Svart 20.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2012 Jeg og stusset på den listen i begynnelsen :D Ser iallefall at Biltema har 6mm DIN766 kjetting til en ok pris, så da er det sikkert mulig å få skikkelig kvalitetskjetting i samme DIN standard en annen plass også. :D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.