Jump to content

Har kjøpt båt, lurer nå på hvilken båt dette er! :) (selco?)

Atmpanda

Recommended Posts

Har da idag gått til innkjøp av ny (gammel) båt!:D

Selger annonserte at det var en selco 16", men etter å surfet på forum her og google hele lørdag var jeg i tvil.

Jeg dro idag for å kjøpe båten, og da jeg kom fram så jeg fort dette var antagelivis en litt ombygd Selco 13" Selboy. Ettersom linjen på siden av båten stemmer mer overens med bilde fra katalogen jeg lastet ned herfra. Også fronten sin utsmykking med de stripene, og den orignale vindskjermens fasong.. Fikk prutet ned prisen på "vraket" og har nå et ganske stort prosjekt forran meg! :D

Ønsker nå deres meninger, forhåpentligvis bekreftelser på om jeg er inne på noe her, og at dette er en Selco 13 Selboy fra kansje rundt 65-79? :thumbsup:

"Orginal": Selco13-Selboy.jpg

Min båt:

front.jpg

Frontside.jpg

vindskjerm.jpg

Ser de har laga ny å mere "moderne" vindskjerm i ettertid her.....

Beklager svæære bilder. Er førstegangsposter på denne forum, og skal ordne thumbs eller mindre bilder i senere anledninger!

PÅ forrhånd takk for alle svar! :)

Skal måle den etter jobb idag, glemte å ta med målebåndet når jeg dro å kjøpte den igår...

Ja, har aldri fiksa båt sjøl, men hjalp pappa å ordne en skipsplast 13" (tro meg, prikk lik denne:P=) når jeg var guttunge. Ny bunn, tetting av hull å litt. Å så har mamma jobbet på båtstøperi i sine yngere dager, så antar jeg må bare bli god:P

takk! :) blir et spennende prosjekt for meg dette. justert etter innflasjon kostet båten nermere det dobbelte :p 9048,- 1969 kroner. altså gidde en tusenlapp idag.

planen er å lage en grei å kul bruksbåt:) med mest mulig egenproduserte deler og utstyr. så blir nokk en blogg underveis for å dokumentere alle smarte å dumme påfunn:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...