HansT Startet 20.August.2012 Link til dette innlegget Startet 20.August.2012 Hei. Er det noen som har ett forslag til åssen jeg kan montere en tankgiver i dieseltanken min når den er 3kantet? har 2 stk tanker på ca 60 liter hver som er koblet sammen,men har ikke tankgiver på disse noe som jeg kunne tenkt meg. Tankene ser ca slik ut: Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Sånn i farten kommer jeg på to typer givere som kan fungere. Stavgiverr montert så nær tankens dypeste punkt som mulig. F.eks en slik: VDO Stavgiver eller Wema giver Utvendig montert måler. F.eks en slik: Gobius Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
HansT Svart 20.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Se der ja, den gobius måleren ver vel egentlig den beste løsningen sånn bortsett fra at den var relativt dyr. For det er vel ikke noen som vet om ett instrument/giver som er litt billigere som en kan kalibrere selv med tanke på at når jeg har for eks. halv tank så er jo veskenivået over midten på tanken. En annen løsning også som jeg tenker litt på er å få tak i ett instrument som en kan ta av glasset på å bytte måleskiva som sitter i instrumentet og "justere" det på den måten... Alle forslag og ideer er til god hjelp her. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Hvis jeg ikke husker feil så kan den gboiusen kalibreres slik at når intrumentet viser halv tank så stemmer det i forhold til hvor mange liter det er på tanken. Vurderte å kjøpe gobiusen til septiktanken min, men som du sier, de er svindyre desverre... Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
M/S Bastard Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Bep er også fin, går til flere instrumenter, vdo, wema osv Jeg har denne på min dieseltank Bep giver Blir ikke så mye dyrere enn en stavgiver med litt lengde Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Den ultrasonsike giveren er slettes ikke dum, men den må vel monteres minimum så og så langt fra veggene i tanken? Klart, det er jo ikke noen katastrofe at det fremdeles er en del liter igjen på tanken når måleren viser "tomt". Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
HansT Svart 20.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Ja den BEP sensoren var i en litt bedre prisklasse, men kan den justeres slik at halv tank er for eks. 3/4 oppe på tanken og kvart tank er 1/2 opp på tanken? og om måleren indikerer tom tank og det er en 10-20 liter igjen så er jo ikke det farlig er verre vis den viser at det er diesel igjen når tanken er tom. hehe... Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Jeg mener ganske bestemt at den BEP-giveren kan kalibreres. Send en mail til salg@maritim.no så kan de sikkert svare på det. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
M/S Bastard Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Bep må kalibreres ja, jeg gjorde dette sjøl, fikk låne dingsen av båtpusheren og lastet ned gratis porgram. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.