Jump to content

Forslag til tankgiver i en 3kantet dieseltank.

HansT

Recommended Posts

Sånn i farten kommer jeg på to typer givere som kan fungere.

Stavgiverr montert så nær tankens dypeste punkt som mulig.

F.eks en slik:

VDO Stavgiver eller Wema giver

Utvendig montert måler.

F.eks en slik:

Gobius

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Se der ja, den gobius måleren ver vel egentlig den beste løsningen sånn bortsett fra at den var relativt dyr.

For det er vel ikke noen som vet om ett instrument/giver som er litt billigere som en kan kalibrere selv med tanke på at når jeg har for eks. halv tank så er jo veskenivået over midten på tanken.

En annen løsning også som jeg tenker litt på er å få tak i ett instrument som en kan ta av glasset på å bytte måleskiva som sitter i instrumentet og "justere" det på den måten...

Alle forslag og ideer er til god hjelp her.

Hvis jeg ikke husker feil så kan den gboiusen kalibreres slik at når intrumentet viser halv tank så stemmer det i forhold til hvor mange liter det er på tanken. Vurderte å kjøpe gobiusen til septiktanken min, men som du sier, de er svindyre desverre...

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Den ultrasonsike giveren er slettes ikke dum, men den må vel monteres minimum så og så langt fra veggene i tanken? Klart, det er jo ikke noen katastrofe at det fremdeles er en del liter igjen på tanken når måleren viser "tomt". :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...