oysti Startet 20.August.2012 Link til dette innlegget Startet 20.August.2012 (redigert) Har kjøpt en eldre Birchwood 25, med en 80hk Ford bensin-maskin i. Så vidt jeg har forstått er dette en marinisert Cortina. Tror ikke denne har blitt kjørt så veldig "hardt" tidligere. Det blir det nok ikke i mitt eie heller, da 2500 rpm er ett behalgelig turtall me denne og gir meg 7-8 knop. Men tenkte kanskje det kunne være greit å få "blåst" ut litt..? Så lurte jeg på hvor høyt turtall jeg kan begi meg ut på ? Har testet litt oppi 3000+ , men synes det luktet litt brent, så ga meg der. Er det bare dumt å presse maskina litt? Redigert 20.August.2012 av oysti (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 å den skal no godt tåle over 4500. Om det har nor for seg er en annen sak Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.August.2012 Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Jeg tro du har maskin mye lengre om du begrenser deg til 2500 rpm. Utblåsning av en gammel motor er oppskrytt, det fører stort sett bare til økte lekkasjer og fremprovoserer skader. La den få holde seg på det turtallet den har blitt brukt til nå, så kan den være problemfri i mange år fremover... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
oysti Svart 21.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Den er grei 2500 it is. Jeg tjener ingenting på å kjøre den noe høyere til vanlig, tenkte kanskje en liten "utblås" kunne gjøre godt bare. Bikker jeg 3000 begynner båten bare å sku vann uten å øke noe nevneverdig i fart. Forøvrig er motoren i meget god stand, så er vel ikke vits i å utfordre skjebnen :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.