JNO Startet 20.August.2012 Del på Facebook Startet 20.August.2012 Motoren blir varm hvis turtallet går over 2800 omdreininger. Max turtall er 3700 omdr. Har noen erfaring med å åpne denne varmeveksleren for sjekk og rengjøring..Kan intercooler ha noen betydning for varm motor. Har ny impeller. Er takknemlig for tips om det er noe en må passe på. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Hvor varm blir den ? Aftercooleren kan påvirke motortemperaturen, men ikke mye. Har du vurdert en systemrens ? Etter noen års bruk og dersom noen har hoppa over preservering av motor for vinteropplag er det nødvendig med en rens... Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Prøv å kontrolere eksosbend,kan gro igjen.Dersom det ikkje er sjøvannsfilter kan det vere tett oljekjøler om den er først etter sjøvannspumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Oljekjøleren sitter rett under varmeveksleren. Den er trolig full av impellerdeler i silen foran på veksleren. Demonter røret i forkant og kjen med fingeren inn til oljekjøleren om du kjenner impellerdeler. Bare et tips. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
pipp Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Er det ikke filter/sil rett etter vannpumpe? Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 21.August.2012 Del på Facebook Svart 21.August.2012 (redigert) På 41A motoren sitter sjøvannsfilter før vannpumpa, den tar da ikke opp eventuelle impeller deler. På 40A motoren sitter sjøvannsfilter etter vannpumpa, og tar opp impeller deler. Redigert 21.August.2012 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Terje Svart 21.August.2012 Del på Facebook Svart 21.August.2012 På mine 2 41A motorer , sitter filteret på trykksida, dvs etter sjøvannspumpa. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Astor Svart 21.August.2012 Del på Facebook Svart 21.August.2012 (redigert) Og rett inn i oljekjøleren. Les mitt forrige innlegg. Jeg tatt jobben med min bb motor i våres. Redigert 21.August.2012 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
JNO Svart 21.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2012 Takk for tips. Skiftet oljekjøler og impeller i fjor. Den gamle impelleren var hel, men jeg valgte å skifte den . Får sjekke hele saltvannsystemet. Preservering er utført hvert år , men jeg har aldri sett innsiden av varmeveksleren.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.