kes Startet 21.August.2012 Link til dette innlegget Startet 21.August.2012 Jeg har to nye propellere til 1,5 tommers aksling med kon 1:16 som mangler kilespor med bredde 10 mm og dybde 8,5 mm. Jeg har vært i kontakt med Winrace, men har fått melding tilbake om at de ikke utfører dette. Litt rart synes jeg siden de etter eget utsagn produserer propellere. Er det noen som vet om en bedrift/verksted i Rogaland/Hordaland eller Vestagder som lager kilespor? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 (redigert) Hør med Maritim, de selger propeller og vet sikkert hvem som kan hjelpe deg. Hvis ikke så driver vel Sleipner med slikt, selv om de holder til lengere østover. Bosvik i Risør produserer akslinger, mulig de kan hjelpe med propellen også. Redigert 21.August.2012 av Kalle74 (see edit history) Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
LM 605 Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Må da være et mekanisk verksted i nærheten din som kan utføre dette? Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Siden du spør så geografisk bredt, her på holmen hadde jeg først spurt disse http://www.bechermaskinering.no/ Uansett, få fast pris. I Rogaland så får du kanskje hjelp her. http://www.steinsvik...skinindustri-as Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Ville då vera rart om ikkje det var ei eldre mekanisk bedrift rundt omkring på dine trakter, som hare ein slik "shaping machine" som er utstyret ein brukar til dette. Ståande i ein krok, som dei kunne blåse støvet av og dra igang, for dermed umiddelbart å framkalle gamle minne om svunne tider. Det var då ein motorprodusent på annakvart nes i rektig gamle dagar og dei hadde då ei slik maskin. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
kes Svart 21.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Takk for gode innspill, men rent tilfeldig kom jeg over en mekanisk bedrift i mitt eget nabolag som påtok seg jobben. Ren flaks og litt uvanlig siden de fleste mekaniske bedrifter i min del av landet normalt sier nei takk til oppdrag under 50.000.................... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 IKM Maskinering fikser det. Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 22.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 For like mange tusenlapper som jeg nevnte i innlegget overfor. Som det ble sagt i telefonen til en annen bedrift i samme konsern : "Det er ikke størrelsen eller omfanget av din lille jobb du skal betale for, det er vårt produksjonstap ved å ta en maskin ut av produksjon, omstille denne, gjøre din jobb, og stille maskinen tilbake til den opprinnelige jobben som er prisen". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.