Jump to content

Firma på Sørvestlandet som lager kilespor i propellere?

kes

Recommended Posts

Jeg har to nye propellere til 1,5 tommers aksling med kon 1:16 som mangler kilespor med bredde 10 mm og dybde 8,5 mm. Jeg har vært i kontakt med Winrace, men har fått melding tilbake om at de ikke utfører dette. Litt rart synes jeg siden de etter eget utsagn produserer propellere. Er det noen som vet om en bedrift/verksted i Rogaland/Hordaland eller Vestagder som lager kilespor?

Ville då vera rart om ikkje det var ei eldre mekanisk bedrift rundt omkring på dine trakter, som hare ein slik "shaping machine" som er utstyret ein brukar til dette.

Ståande i ein krok, som dei kunne blåse støvet av og dra igang, for dermed umiddelbart å framkalle gamle minne om svunne tider. :giggle:

Det var då ein motorprodusent på annakvart nes i rektig gamle dagar og dei hadde då ei slik maskin. :sailing:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

For like mange tusenlapper som jeg nevnte i innlegget overfor. Som det ble sagt i telefonen til en annen bedrift i samme konsern : "Det er ikke størrelsen eller omfanget av din lille jobb du skal betale for, det er vårt produksjonstap ved å ta en maskin ut av produksjon, omstille denne, gjøre din jobb, og stille maskinen tilbake til den opprinnelige jobben som er prisen".

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...