Fusebox Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Det er sannsynligvis ikke i dockspot sin interesse å gjøre dette enkelt for de som IKKE er medlemmer. Snarere tvert imot. Det er jo i deres interesse at ALLE benytter seg av dette. Er dette et system som adopteres fra middelhavet ? Der er det nok mere vanlig å reservere plasser i havnene da skjærgården er noe annerledes enn vår. På våre kanter er det vel mere slik at været bestemmer om vi blir en dag til i uthavn eller om vi velger oss en trygg havn/marina for natten. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Kan ikke se at disse få plassene Dockspot disponerer påfører ikkebrukerne noen ulemper.... Jeg har ikke merket noen ulemper ved denne ordning. Enda! Men forbeholder meg retten til å si min mening om dette allikevel. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 (redigert) Enig med Oteren der. Er vel egentlig ikke noe å skrike om dette. ......... Sjekket for morro skyld med skjærhalden, og det ble da vanlig havneavgift + 26 kr i gebyr til dockspot. Når det er sagt, det er nok ytterst tvilsomt om jeg kommer til å benytte meg av dette tilbudet. De loset meg inn på dockspotplass tidligere i sommer da alt annet var fullt. De sa jeg kunne ligge i slik plass i ett døgn, betale vanlig avgift når de var ledige. Skulle jeg ligge lenger måtte jeg bestille på nett (dockspot) dagen før jeg ønsket å ligge der. Synres de burde være flinkere til å merke bestilte plasser hver morgen siden de må bestilles en dag i forveien. Grønt skilt burde betydd ledig plass med vanlig avgift ALLTID. Redigert 24.August.2012 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Ulempen er definnetivt at man må bytte til ny plass dagen etter hvis man ikke vil betale en høyere pris. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Jeg la meg på Dockspotplass i Fjâllbacka i sommer, på grønt skilt. Lå der i tre dager, og ingen kom og jagde oss bort. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Det blir vel praktisert noe lempligere utenom fellestrøkket. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 (redigert) Det Dockspot greiene er forsåvdt greit, men det burde opplyses bedre om at det er mulig å bruke plassene hvis de ikke er bookede. Sist natt i Fjellbacka . En hollllansk og en britisk flagget båt la seg på utsiden av ett par andre seilbåter. Selv om hele Dockspot kaia var tom. Til tross for ett lite grønt skilt står det tross alt, RESERVERAT DOCKSPOT. Noe som får seilende som ikke kjenner systemet til å tro at der kan vi ikke ligge Redigert 24.August.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
dante Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Synes Dockspot er noe skikkelig dritt, jeg vet jo ikke hvilken havn jeg skal til før jeg omtrent er der.... Vel, synes dette var en litt "harry" beskrivelse :) - For de som ønsker å planlegge neste gjestehavn er det flott, for de som skjønner hvordan dette fungerer, og ikke har planlagt, er det også flott - om plassen er ledig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.