Jump to content

Trenger tips til baugpropellinstalasjon på en Fairline 30 Targa

Morten:)

Recommended Posts

Hei vurderer å instalere baugpropell på vår Fairline 30 Targa, tenkte også å gjøre dette selv og prøver å samle mest mulig info og tips rundt dette. Er det noen der ute som har tilsvarende båt med dette instalert? Hvilken type og størelse? Noen som kan legge ut eller sende et bilde tatt innenifra? Er takknemelig for alle bidrag:)

Tenker å gå for Seipners Sp40 mulig Sp60 hadde vært fristende men sett utifra hva som kanskje blir den mest korekte monteringen i forhold til plass og plassering under vann blir kanskje effekten like bra med Sp40.. :confused:

Morten

Jeg ville nok gått for sp 60 som er nevnt.

Det er en stor jobb, og du kan ikke gå opp en størrelse etterpå hvis motoren skulle bli for svak.

Støper du inn røret som passer sp 60 kan du gå opp til sp 80, eller sp 100 om du vil senere. Røret til sp 40 er mindre dia.

Prisforskjellen er den stor?

Jeg har montert mange baugpropeller, men regnskapet kjenner jeg ikke til.

Hvis det er til noen hjelp kan disse motorene ligge omtrent vannrett, hvis de får ordentlig støtte. Og da tar det ikke så veldig mye plass i baugen.

PS. Jeg kjenner ikke til din båttype, men ser for meg en sportslig cabincruser. Har du mye vindfang, slik som hardtop eller

høy kalesje ville jeg hvertfall gått for 60.....

Redigert av taunus (see edit history)

Har hørt på folket og handlet Sp60 i dag :thumbsup: båten har høy kalsje og noe vindfang så valget var mest fornuftig, prismessig så synes jeg ikke det er så mye som skiller. Ser for meg at det blir noe mer "preparering" av det fremre rommet for å få en mere fornuftig plassering av tunell med større diameter.

Morten

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...