Kristian85 Startet 22.August.2012 Link til dette innlegget Startet 22.August.2012 (redigert) Hei. Skulle starte båten etter vinteren, da var den helt død. Sjekket hele drivstoff systemet for lekkasjer, samt luftet motoren uten att det hjalp. Drakk ut en dyse og sjekket om dysa åpnet, noe den ikke gjorde, trykktestet da alle dysene å de åpnet som de skulle. Tok da ut pumpa og sendte den til Bosch diesel verksted(sangvik service, kr.sand) Fikk pumpa igjen fra verksted, å han fant litt forskjellig feil, mest sannsynlig vann i dieselen. Så hele drivstoff systemet blei rengjort, og testet for lekkasjer Monterte pumpa og den er fortsatt like død. Sjekket att stopp solenoiden ikke hengte, Har fulgt volvo penta verksted håndboka som ligger i arkivet her. Har timet pumpa til 1,6mm +-0,02mm. Har sjekket flere ganger, å den står helt riktig, tok ut en dyse igjen å sjekket,å den åpner når jeg kjører startmotoren Når man setter i pumpa er det jo 4 skruer, å de passer kun på en måte, da den ene skruen er ute "senter"? Har testet med startgass, å den starter på det. Noen som har noen god idet hva den kan være??? Etter hva jeg har lest rundt på forumet, så er det jo timinga som går igjen som er feil, Kristian Redigert 22.August.2012 av Kristian85 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 (redigert) Fødepumpa.( nikkepumpa) Regner med at du har skifta alle filter på dieselen og jeg tror at den ikke får nok diesel til å starte. Sjekk at du ikke har bytta om på retur og tilførsel dersom du har lange slanger. Redigert 22.August.2012 av cosmo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kristian85 Svart 22.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Okei, det er det eneste jeg ikke har sjekka,så får prøve det ja. Har bytta begge filtera å sjekka slangene. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Har du gjort noe arbeid på motoren etter at den ble kjørt siste gang før vinteren? Feks på sjøvannspumpen? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Kristian85 Svart 22.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 (redigert) Nei, ingen ting. Stoppet den etter jeg hadde kjørt frostvæske. Så har den kun stått i hele vinter etter det. Har nå også byttet fødepumpa, det hjalp ikke det heller. Akkurat nå har jeg ikke sjøvansspumpa montert, da det er lettere å komme til uten den og dem boksen oppå der. Er det mulighet for att drevet i registeret kan flytte seg en tann når man er ut og inn med pumpa? Men da hadde det vell ikke gått an å time pumpa riktig skulle jeg tru.? Redigert 22.August.2012 av Kristian85 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Sjøvannspumpa drives av det samme drevet som også driver høytrykkspumpa. Dersom sjøvannspumpa er feil montert, feks pga feil lengde på akselen eller feil medbringer, kan dette medføre at motoren ikke starter. Dette fordi høytrykkspumpa kommer ut av posisjon eller noe slikt (kanskje andre som kan forklare dette bedre?). Jeg er ikke helt sikker, men det er mulig at motoren ikke lar seg starte uten at sjøvannspumpa er korrekt montert. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
cosmo Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 (redigert) Syns å huske at du skal måle ca 11mm fra tuppen på aklingen og ned på lageret i bakkant av pumpa. Så lenge motoren ikke har vært dreia mens pumpa var ute , så kan du ikke montere den feil på grunn av plasseringa av skruene. Var det ikke et merke i forkant på hjulet mon tro? Redigert 24.August.2012 av cosmo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 har du lösnet på dyserörene mens du kinner så du ser at det kommer diesel? På mine 41B er plunger höjden 1.8 mm+— 0.02. Men er kanskje annerledes på P modellen. Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.