nordan family 27 Startet 22.August.2012 Link til dette innlegget Startet 22.August.2012 Fått ny båtplass med litt lengre vei fra parkeringsplassen til min brygge. Leter etter en (antagelig to om vi skal få med alt) triller / vogner som jeg kan ta ut av bilen og brette sammen igjen ved båten, og ha bagger (eventuelt en sammenleggbar kasse) etc på. Minnes en enkel og sammenleggbar kofferttralle fra barndommen før det ble vanlig med hjul på koffertene. Noen som har fundert på dette før og har en link til noe anbefaltbart? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 En sekketralle kanskje. Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 En billig sykkelhenger har hurtigkoblinger på hjula og draget kan brettes inn/bak slik at hele greia ikke tar noe særlig plass. Sykkelhengere er lette og triller sånn ca 100 ganger bedre enn mye annet av "traller" man får tak i. Og det er enkelt å bruke noen bagesjestrikker siden de kan festes i ramma. Har selv lastet en slik sykkelvogn med virkelig mye bagasje og vekt, fungerer helt topp. Mener jeg har sett slike hengere godt under tusenlappen på xxl. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 22.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Sekketralle er utvilsomt enkelt mellom bilen og båten. Det samme med sykkelhenger. Men kanskje ikke så praktisk i bilen og i båten. Jeg må regne med å ha tralla i bilen på vei til båten, og i båten, evt lås fast på båsen, når jeg er på tur. Kan jo begynne å kjøre med tak-grind til båten for å få med tralle. Ikke sikkert at det er så dumt, men det er litt mer "voldsomt" enn det jeg tenkte på først. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Heisann ! Vi har kjøpt denne billige (kr.149,-) handlevogna hos Biltema: http://www.biltema.no/no/Fritid/Reise/Sport-og-livsstil/Shoppingvogn-45678/ Hjulene knipes av og puttes i sekken etter bruk og hele vogna slåes sammen og stues vekk. Sparer armene når det er litt avstand til butikken ! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
andersb Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Det er vel kanskje flere på samme havn? ha felles sekketralle/traller er optimalt, har det i min havn, og det fungerer bra, folk er flinke og setter de på plass etter bruk. Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Jeg bruker denne http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Pakketralle-267451/ Funker greit og kan slås sammen en del slik at den går greit i bilen. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
nordan family 27 Svart 27.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Jo - foreningen har slike fellestraller. de står i den ene enden av havna. Det betyr at jeg må gå 13 brygger tilbake for å sette den på plass, og 13 brygger tilbake til båten igjen. Avreisen blir nesten forsinket av spasertur forbi 26 brygger t/r, og er litt av årsaken til at egen tralle vurderes. Inntill videre er trille-bagger/kofferter i bruk, samt sekker. Får kikke på Biltema variantene neste gang jeg er innom. Det er snart Service tid, og det skal bæres noen liter med olje. Men til slike dager får jeg nok ta foreningens traller. Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Vi brukte sportsvogna til jentungen. fikk med oss det mest utrolige. Lett å stue bort når den ikke var i bruk. PS: Den var ikke like rød og fin de siste åra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.