olpi Startet 7.Februar.2005 Del på Facebook Startet 7.Februar.2005 Har lest i erfaringsdatabase uten å bli særlig klokere. Som overskriften røper så er jeg ute etter fordeler/ulemper med NB 840 kontra NB 8700. Plassen på akterdekk er jo bedre på NB 8700, men fører det til ulemper med plass inne i den i forhold til 840? Er f.eks senger og salong større og bedre i 840? Føles plassen på akterdekk på 840 for liten til stoler og bord. Hva med sjøegenskaper og fart med samme motor, er det store forskjeller på de med og uten last? (f.eks med 222 Hk Yanmar). 840 begynner å virke gammel - er den på vei ut og ikke lurt å gi mye for nå? Prisene er jo meget høye, og det er ikke så veldig mye å legge til før man får en litt eldre yacht. Er på utkikk om dagen etter båt, men får ikke bestemt meg. Mest mulig objektive råd mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Jamo Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Det er et modellskifte på 8700 der de kopierte innredningen (salongen) på 840èn, synes personlig at den er bedre. Min 840 med yanmar 222 går stort sett ferielastet året rundt, marsjer på drøyt 20 med topp på ca 25 knop. Tror vel egentlig at dette er en optimal motor til denne båten Eg har en fastmontert benk tverrsover på akterdekk, det er i tillegg plass til et lite bord og 2 stoler , men da er det trangt. Hva som er best av 8700 og 840 er vel ikke eg den rette til å si, men 8700 føles mye trangere om bord. 840èn har en totallengde på 975, mens 8700 er vel 870cm Ps det er mulig at min NB 840 Fly kommer til salgs nå til sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 8.Februar.2005 Del på Facebook Svart 8.Februar.2005 Har sett litt på NB8700 (kikket inn vinduet). Synes salongen var liten og uteplassen kjempesvær. Veldig lite toalett Liker NB 840 bedre, men har hørt at den er litt flatbunnet En i havna her ventet over et år på sin NB8700, men solgt den igjen etter litt over et halvt år Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
bjoris Svart 8.Februar.2005 Del på Facebook Svart 8.Februar.2005 (redigert) Det er et modellskifte på 8700 der de kopierte innredningen (salongen) på 840èn, synes personlig at den er bedre. Min 840 med yanmar 222 går stort sett ferielastet året rundt, marsjer på drøyt 20 med topp på ca 25 knop. Tror vel egentlig at dette er en optimal motor til denne båten Eg har en fastmontert benk tverrsover på akterdekk, det er i tillegg plass til et lite bord og 2 stoler , men da er det trangt. Hva som er best av 8700 og 840 er vel ikke eg den rette til å si, men 8700 føles mye trangere om bord. 840èn har en totallengde på 975, mens 8700 er vel 870cm Ps det er mulig at min NB 840 Fly kommer til salgs nå til sommeren <{POST_SNAPBACK}> Jeg syns også 870 er svært mye bedre enn 8700. Har ikke sammenliknet 840 og 870, men leverandøren sa selv på messa i Sandvika sist høst at 870 gikk bedre i vannet med strak aksel i forhold til 840. Den burde ha drev. Jeg har prøvd 870 med 222 hk Yanmar og jeg syns egentlig du måtte presse motoren før du kom opp i fart. Den fikk til slutt 23 knop, men lå lenge på 21 knop med fult pådrag. Da var det lite last i båten og ikke var den grodd heller. At du klarer 20 på marsj ferielastet med 840 fly virker imponerende. Har ellers også hørt som en annen skriver at 870 går mykere i motsjø... Ellers er det jo bare å kontakte leverandøren mtp hvem av de som er størst innvendig. Dette er jo et teknisk spørsmål ikke en subjektiv sak etter mitt syn... Redigert 8.Februar.2005 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.