walker Startet 22.August.2012 Link til dette innlegget Startet 22.August.2012 Brukte toalettet ombord her om dagen og det kom en skikkelig dunst fra luftinga av septikken. Dette har vi ikke opplevd før, og jeg tok en ekstra skylling på vei til hjemmehavn. Det så ut til å hjelpe, men tenkte at jeg skulle skylle godt med ferskvann enda en gang. Hva slags tilsetning kan jeg ha i vannet som vil løse opp "skitten" bokstavlig talt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgutt Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 (redigert) baatplassen.no/i/forum/1-baatforumet/page__st__16350 Redigert 22.August.2012 av Sjøgutt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Og det betydde, Sjøgutt? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
tom-ass Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Jeg bruker blå-væske... Husker ikke hva det heter, men det finnes både blå og rød/rosa fra samme leverandør. Bruker det konsekvent hele tia, og prøver å ha tom tank så ofte som mulig. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Bergen dørk Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 (redigert) Det er sanitærvæske, tom-ass. Bruker det jeg også, dvs dæsh om dagen når vi er på tokt. Får du lukt fra luftingen er min erfaring at 35 % eddik tar denne lukten. Hell i ca 1 dl pr uke, eller noe sånt. Evnt når tanken er tømt, så heller du i eddikken og godt med ferskvann. Eks når båten skal ligge i havn noen dager. Det har tatt lukten i min plastikktank. Klorin kan også være effektivt. Pasttanken tåler det, men det er vel uke bra for aliminiumstanker. Maritim har også noe som heter setikktankrens. Har ikke prøvd det, men det er nok andre som har erfaring med dette produktet. Redigert 22.August.2012 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Free Lillehammer Svart 23.August.2012 Link til dette innlegget Svart 23.August.2012 Lenge siden slangebytte? Avleiringene der samler mye skit. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.