Jump to content

Forskjellige dyserør på BMC Commander 2.2

Dalton

Recommended Posts

Lurer litt her nå... Under lufting av motor, oppdaget jeg at jeg har to forskjellige typer dyserør. Det er ihvertfall ikke lik dimensjon på koblingen mot dysene. Kan det ha vært byttet et rør, og satt inn et uoriginalt? Disse rørene er vel kresne på lengde, så det bør vel helst være originale rør som settes inn. Kan dette lage problemer som f. eks røyk og ujevn gange på lave turtall? Skulle gjerne hatt bilde av de originale rørene på Commander 2.2

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Den er egentlig ikke så følsom på lengden av dyserøret, og det utgjør veldig lite om det er et 10 cm lengere rør som sitter på en orginalt. Dimmensjonen på selve koblingen må da ha like gjenger, du mener kanskje at det er forskjell på mutteren utvendig? Og det har i så fall ingen ting å si, annet en at du må ha 2 fastnøkler.

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...