Jump to content

Lett å selge 2006 Yamaha 250 hk?


Speedygonzales

Recommended Posts

Hei. Driver å vurderer å ta en båt i bytte med motorsykkelen min. Båten i seg selv er ikke verdt noe. Så lurer på å selge motor løst. Motoren er en yamaha 250 hk utenbords fra 2006. Den er komptestet og i veldig bra stand.

 

Mener det var xxl stamme på den også. Det jeg lurer på er om det er mulig å få solgt noe sånt? Eller om det er vanskelig? Hva kan jeg forlange for en slik motor? Har ikke modell navnet på motoren her, men det kan jeg få tak på.

 

På forhånd, takk.

 

Mvh Espen

Link to post

tror det er vanskelig å svare på i dag men det man hvertfall må vite er om det er 2takt eller 4takt og at det helt sikkert er 2006 modell.

Har du bilde av den?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Det er en 2takt av nyere type hvertfall. Legg ut bilde av serienummer,eller se etter en bokstav stemplet i høyre hjørnet så får du fastsatt årsmodell.

Ser ut som noe custom laget lang stamme på den også,må ha passet fryktelig dårlig til den båten den står på?

Eller står den bare på de ytong blokkene der?

Redigert av Lars K (see edit history)
Link to post

Det ser ganske tydelig ut som den er montert på brakett med en solid setback.

386782_10151152226105149_113414771_n.jpg

 

Hvis det er en så ny motor som det ser ut til så skal det også stå årstallet på klistremerket på siden av braketten.

I tillegg til en bokstav.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Det ser ut som en gammeldags type totakt det der når jeg ser dekselet som ligger i hjørnet.. Samme design som min.. Forgasser- totakt.. Tørst og driftsikker;)

 

Men jeg kan også ta feil.. Er det 2006 er det kanskje hpdi?

Redigert av glalaks (see edit history)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post

Tror ikke det er HPDI.

 

Det jeg er litt skeptisk til er den stammen der.

hva har de gjort der?

kan kanskje være maling eller teip men det ser ut som det er noe selvlaget.

 

Og hva er det bilde av på yttersiden på dekselet der?

klammer for å feste topplokket?

Det er det ikke på en så ny modell.

De er fra innersiden og åpnet med en knapp fra fronten. (egentlig ikke veldig god løsning)

Se bilde her som viser wire og låser for systemet.

40_1355543133_xl.jpg

 

Ser det er forskjell på toppdekslene på disse to.

(se huset til termostaten på denne)

 

 

Hvis det er en 2006 modell så skal den vel også ha dette designet:

2005yamaha130.jpg

 

Disse to bildene er av en 2005 modell.

Eneste forskjellen på 130 og 250 er 2 sylindere og 1 forgasser.

(Altså V4 og 2 forgassere mot V6 og tre forgassere)

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Se dette bildet av en 1986 V6 175

yam1757.jpg

Den har de to klemmene jeg tenker på.

Dette er også en Ultra lang stamme.

 

Her er en 89 modell V4 140 hk

daffy140yamaha.jpg

Den har også disse to klemmene.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...