Jump to content

Scand Baltic eller Master 820. Hva ville du valgt?

tomeriks

Recommended Posts

Hei.

ser at Otern liker balticen, flott båt, men for å gjøre forvirringen komplett så ville jeg satse på Master da dette er en ganske tidløs båt med god kvalitet in såve skråg som innredning, men det meste er vel snakk om smak. Enig i at begger flotte båter. Har erfaring med begge og spesielt master da disse ble bygget i mitt nabolag i aust agder. Gå nøye gjennom begge, gjerne med en proff, sitt lenge å vurder kvalitet og utførelse. Har du båterfaring og er i tvil, gå for magefølelsen dersom alt annet ikke virker. Lykke til. Vil bare legge til at fungsjonalitet og plass er viktige ting å vurdere

Redigert av Figen (see edit history)

Takk for gode tips så langt!

Jeg vil i utgangspunktet kjøpe Scand Baltic, men jeg føler at jeg må langt opp i pris for å få en baltic som er i tilsvarende stand som masteren. Masteren har også en fordel med at barna får aktercabinen, og man kan bruke salongen etter at barna har lagt seg. Fordelen til Baltic er volumet, utseendet og ikke minst rekker rundt hele.

Kommer fra seilbåt, og er ikke så kresen på fart. Har prøvekjørt flere forskjellige, og kan gjerne kjøpe en med 158 hesteren til VP. Den gjør inngangsprisen lav, og man kan enkelt oppgradere til større etterhvert (budsjettet nå er begrenset).

Har en Baltic, meget fornøyd med det meste. Vær klar over at du må bør ha en motor over 200Hk. Har selv en FordSaab på 225Hk, og dette er finfint. Min topper på 23 knop. Det kan være greit å sjekke om det motormessig er på stell og ikke minst elektrisk. Mye hubbabubba når det gjelder elektrisk i eldre båter. Si fra så skal du få kjøpe min ;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...