tomeriks Startet 24.August.2012 Link til dette innlegget Startet 24.August.2012 Jeg trenger hjelp! Skal kjøpe båt og valget er vanskelig. Har låst meg på Master 820 eller Scand Baltic. Grunnen til at jeg vurderer disse opp mot hverandre er at for ca samme pris får jeg en Scand Baltic med kosmetisk/ detalj påkostninger, og en Master 820 i meget god stand. Hva bør jeg velge.. Noen meninger? Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Begge er flotte båter. Umiddelbart ville jeg sagt Baltic, innarbeidet og kurrant... dersom noe slikt finnes i dagens marked. Men kommer an på deres behov og ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Jeg har hatt Baltic og ville valgt det. Ut fra hva jeg har sett er Baltic mer stabil og bedre i sjøen. Begge båtene er fine så du må nesten se på detaljer, praktiske løsninger, utstyr, motor osv - smaken er som baken. Pass på å ikke kjøpe en Baltic med mindre enn 200 HK! Sitér dette innlegget Link to post
Figen Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 (redigert) Hei. ser at Otern liker balticen, flott båt, men for å gjøre forvirringen komplett så ville jeg satse på Master da dette er en ganske tidløs båt med god kvalitet in såve skråg som innredning, men det meste er vel snakk om smak. Enig i at begger flotte båter. Har erfaring med begge og spesielt master da disse ble bygget i mitt nabolag i aust agder. Gå nøye gjennom begge, gjerne med en proff, sitt lenge å vurder kvalitet og utførelse. Har du båterfaring og er i tvil, gå for magefølelsen dersom alt annet ikke virker. Lykke til. Vil bare legge til at fungsjonalitet og plass er viktige ting å vurdere Redigert 24.August.2012 av Figen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 24.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Takk for gode tips så langt! Jeg vil i utgangspunktet kjøpe Scand Baltic, men jeg føler at jeg må langt opp i pris for å få en baltic som er i tilsvarende stand som masteren. Masteren har også en fordel med at barna får aktercabinen, og man kan bruke salongen etter at barna har lagt seg. Fordelen til Baltic er volumet, utseendet og ikke minst rekker rundt hele. Kommer fra seilbåt, og er ikke så kresen på fart. Har prøvekjørt flere forskjellige, og kan gjerne kjøpe en med 158 hesteren til VP. Den gjør inngangsprisen lav, og man kan enkelt oppgradere til større etterhvert (budsjettet nå er begrenset). Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Baltic, god sjøbåt. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Kæpten Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Har en Baltic, meget fornøyd med det meste. Vær klar over at du må bør ha en motor over 200Hk. Har selv en FordSaab på 225Hk, og dette er finfint. Min topper på 23 knop. Det kan være greit å sjekke om det motormessig er på stell og ikke minst elektrisk. Mye hubbabubba når det gjelder elektrisk i eldre båter. Si fra så skal du få kjøpe min ;) Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 25.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 Har sendt deg en IM, Kæpten. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 26.August.2012 Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Hadde valgt Baltic. Bedre å bevege seg på. Mer stabile sjøegenskaper og mindre rank. Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 26.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Ender nok med en Baltic. Hva tror dere om motoren i denne? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=36691466 Sitér dette innlegget Link to post
Kæpten Svart 26.August.2012 Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Båten ser grei ut. Vanskelig å si noe om motoren. Krefter har den jo i massevis. Jeg stusser litt på at toppfart kun er 20 knop med så mye hester under dørken. Kan det være feil propell? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 26.August.2012 Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Jeg stusser litt på at toppfart kun er 20 knop med så mye hester under dørken. Kan det være feil propell? Jeg reagerte på det samme. Balticen jeg hadde tidligere hadde en toppfart på 24 knop med KAMD42 (216 hk). Marsjet fint i 18-19. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
tomeriks Svart 26.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Jeg endte opp med å kjøpe båten over nå i kveld :-) den gjør nok mer enn 20 knop. Med denne motoren fikk jeg litt følelsen av å kjøre Gh 10 med 15 hk motor igjen.. Den responderte veldig bra på gasspådraget ;-) Takk for tipsene. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 26.August.2012 Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Gratulerer med ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 26.August.2012 Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Gratulerer så mye! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.