Jump to content

Blir det noe mer vinter ?

bliss X

Recommended Posts

Vinteren er avlyst. Men la burkaen være på slik at en eller annen ikke fristes unødig til å slå på vinteren igjen.

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen mere vinter i sikte. Vent sterk temperatur stigning i kveld eller i morgen. Kan stige opp mot 8-10 grader og vil holde seg sånn noen dager før den faller til 4-6 pluss grader. Deretter vil det dolde seg sånn frem til månedsskiftet februar/mars. Mars forventes også mildere enn vanlig.

Snø kan det jo komme i mars og,men lite umiddelbare ting som peker i den retningen såvidt jeg kan se. Jeg skjønner ikke helt Burka problematikken deres,sa jo i høst at Burka er bortkastet for vinteren 04/05 og som jeg har preket har jeg levd. Dette har vært et Burka fritt år. Bare riv både Burka og presenningstativ. Det er mere enn 50% sjanse for at det går veldig,veldig bra.

:flag:

Skjønner deg godt, men.. både februar og mars er snømåneder. Og hvertfall her ned på "the island in the sun" vet vi det, vintern slår oftest til nå.

Jeg ville tatt det med ro en stund til.

Skulle forresten gjerne hatt begynt med litt annet enn invendige arbeider selv.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror du skal drøye av-burkingen til ett stykke uti Mars. Med den varme vinteren vi har hatt hittil så er det jo ikke så vanskelig å forestille seg at snitt-tempen holder seg like høy frem til sommeren. Men dette vil i såfall være første gang i vår historie. Ikke siden 1937 er det målt så høy snittemp i Januar, 6 grader over normalen. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=265100

En gjennomsnittlig global økning over lengre tid på mer enn 2 grader blir betegnet som en kritisk terskel som vil forårsake store klimaendringer på kort tid. Dersom de neste månedene blir like varme så kan vi nok belage oss på litt andre klimatiske forhold fremover. Tror dette er første gangen jeg håper på en kald og snørik vår! :sad:

Jeg skjønner ikke helt Burka problematikken deres,sa jo i høst at Burka er bortkastet for vinteren 04/05 og som jeg har preket har jeg levd. Dette har vært et Burka fritt år. Bare riv både Burka og presenningstativ. Det er mere enn 50% sjanse for at det går veldig,veldig bra.

:flag:

Thor

Hovedgrunnen til maset med burka for min del er teakdekket. Teakdekk er ikke glad i snø som så fryser til is, blir liggende å tine / fryse /tine osv. Var sent ute med burkaen i år og fikk nettopp dette fenomenet tidlig på vinteren. På med burka og svineriet var borte i løpet av et par døgn. Lå en vinter uten burka, og hadde et svare strev med å holde dekket fritt for is og snø Etter det har det alltid vært burka for meg - av den blytunge typen

:smash:

Avburket allerede etter vinterstormen i januar. Gadd ikke å sy sammen istykkerblåst presenning. Nå vurderer jeg å åpne kjølevannsinntaket, kaste loss og ta meg en tur også - enda det handler om indre Oslofjord tidlig i februar. Jeg sitter jo ikke på Thors forskningsbaserte varslingsmetoder, men intuitivt føler jeg at han har rett. Vinteren '05 er kansellert, rett og slett.

:sailing:

Ps.

Dessuten har jeg akkurat snakket i telefon med Drevia i Lysekil om ny motor, og er i strålende humør!

:cool:

Skjæra mi har ikke begynt å bygge reir enda så den "store" varmen lar nok vente på seg. Bikkja prøver å få hue inn i peisen så det er ikke bare rosenrødt. Fare på færde blir det når Amorosa har

sånne vårabstines at han begynner å tro at temperaturen i pipa er det samme som ute temperatur :nono: :lol: Men svanene i Østfold har jo begynt produksjon av årets mat tiggere og

det er positvt :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...