Jump to content

Skifte hydraulikkslanger Sea star, ønsker råd om framgangsmåte

tkb

Recommended Posts

Styreslangene begynner å bli slitt, og jeg har fått en knekk ved inngangen på babord side på motoren. Tør ikke kjøre med dette lengre, og skal bytte. Var heldig som fikk overta et sett slanger som er nye, og lengden ser ut til å stemme noenlunde bra.

Lurer litt på hvordan man enklest gjør dette, særlig med tanke på lufting. Det er vel ikke nok og dreie på rattet, må vel lufte bak også?

Har en liter ny Sea star olje, men tenkte å bruke den gamle oljen på ny, hvis den ser ren ut.

Äsch förlåt nu ser jag vad Du har för båt.

Luftning... Tja försök lufta bak på cylindern, och som Du säger vrid på ratten. Beväpna Dig med gott om trasor!

Det finns ett speciellt luftnings-set från Sea Star, men det består bara av en nippel och en slangbit så att man kan hålla oljeflaskan över hålet i pumpen.

För dyra pengar och knappast oundgängligen nödvändigt.

Prova utan!

Skal ha godt med filler ja :smiley: Skiftet slangene i dag, og klarte meg med lite søl. Fått tips om å ratte sakte når jeg lufter, for å unngå små luftblærer i oljen.

Har to nipler på styringen, som muligenns kan brukes til lufting. Styringen er fra 2004, og verkstedet jeg var innom mente jeg måtte lufte på selve koblingen.

Prøver meg fram, går sikkert fint dette!

Har skjønt det slik at når jeg svinger til styrbord, luftes babord side..

Redigert av tkb (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...