Jump to content

Guttetur på fredag, noen som har noen gode tips?

WGM36

Recommended Posts

Hei.

Kansje litt ot, men vi skal jo ut med båt.

Vi drar fra skjebergkilen fredag morgen og blir ute til lørdag.

Begynner vel å bli stille mange plasser, men håper noen vet om noen gode steder det er mye folk, liv og røre på fredag.

Skagen er et godt alternativ hvis det blir lite vind, men har ikke veldig tro på det.

Skjærhalden er ikke et alternativ, greit å komme litt avgårde synes jeg.

Håper noen har noen gode forslag.

Mvh Terje

Når det gjelder kanalbrua i Tønsberg, er det ikke automatikk i at broene åpnes på de angitte tidspunkt.

Skulle gjennom ett par uker før Påske. lå klar kl.09.05 men intet skjedde. Ringte det nummeret som står ved brua. Fikk da beskjed at jeg skulle gitt beskjed en time på forhånd. Det kom ingen til kontrolltårnet og åpnet broene, om det ikke var gitt varsel om at noen ville under. Årna seg etter en snau time på overtid.

Var en god del båt og lokale party løver i Strømstad på lørdag

Grebbestad var helt død 6-7 (båter), fredag.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Takk for svar, ser ut som Tønsberg ligger godt ann.

Da sees vi!

Jeg skal også på guttetur. Dog er medpassasjer 7 år, vi skal på MC treff (McDonalds), se 3D på tegnefilm på kino og stappe oss med godis og cocacola. Bråker dere jævli på natta, sender jeg terrorsisten over kl 7 :-)

mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Har i år gjenoppdaget min gamle favoritt Middagsbukta https://baatplassen.n...sbukta-traaden/

link til budstikkabilde: http://www.budstikka...sjoen-1.7496878

2966150561.jpg

Ikke så mange folk der kommende helg som på bildet. Fredag er det vel en del folk der fra 12 tiden hvis det er sol , men antagelig best steming fra 17-tiden. Fin badetemperatur ii vannet. Ved 20 tiden når høstkulden setter inn putrer mange hjemover.

Lørdag fomiddag kan det også være fin stemning i Middagsbukta.

Hvis dere ikke overnatter i Middagsbukta kan dere ved solnedgang kjøre videre til Oslo og Aker brygge. Fin gjestehavn nesten midt i byen. Det er ilandstigingbrygger (kun kortidsfortøyning) for frtitidsbåter bla annet ved operaen og Rådhuset.

En mulighet er å putre fra Middagsbukta inn til Holmen fjordhotell i Asker å ta en kopp kaffe men vet ikke om det er plass ved brygga og vet ikke om det er god steming eller bare seminardeltagere.

På tilbakeveien kan dere stoppe på Son spa hvor man kan sitte nesten ute på brygga i boblebad.

NB ! I middagsbukta finnes ingen kiosk eller retsaurant bortsett fra en sporadisk VG båt så her må alt provianteres på forhånd

Skjebergkilen Oslo blir vel ca 3-4 timer hvis man koser seg i moderat planfart.

I Oslo kan man ligge i naturhavner nær byen. Feks, OF bøye innenfor Langøya. Gressholmen kro kan være verd ett besøk hvis den fortsatt er i drift...men ikke våg deg inn i fuglereservatbukten ved Gressholmen.

Både i Oslo havn og ved Middagsbukta kontroleres ofte redningvester, korrekte lanterner og riktig fart.

Redigert av oslofjord (see edit history)

Kan være like greit å gå Vestfjorden inn/ut av Tønsberg, så slipper dere brua. Ikke særlig omvei hvis dere går fra søndre Østfold.

Det ville jeg gjort også, ta en tur i tønsbergskjærgården først, så gjennom vrengen og frese opp vestfjorden.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...