WGM36 Startet 28.August.2012 Link til dette innlegget Startet 28.August.2012 Hei. Kansje litt ot, men vi skal jo ut med båt. Vi drar fra skjebergkilen fredag morgen og blir ute til lørdag. Begynner vel å bli stille mange plasser, men håper noen vet om noen gode steder det er mye folk, liv og røre på fredag. Skagen er et godt alternativ hvis det blir lite vind, men har ikke veldig tro på det. Skjærhalden er ikke et alternativ, greit å komme litt avgårde synes jeg. Håper noen har noen gode forslag. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Tønsberg anbefales ! Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 28.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Takk. Hvordan er gjestehavna der, langt å gå til god mat og kald øl? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Hvis dere vil ligge midt i smørøyet, er det vel 6-7 meter til nærmeste skjenkested. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Worry II Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Alt fra 8 skritt til 2 minutter gange Gutta på guttetur legger seg rett utenfor serveringsstedene på brygga ! Alternativ "familiehavn" er 1-2 minutter gange unna.. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 http://www.gjestehavn.no/forsiden Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
WGM36 Svart 28.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Takk for svar, ser ut som Tønsberg ligger godt ann. Er vel ikke problem å få plass på brygga heller nå vil jeg tro? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Er sikker masse ledig der nå, men vær klar over høyden på brua ved innkjøringen, 3 meter, så se tidene for åpning: Åpningstider for Kanalbroen og Kaldnes Bro er som følger: Fra 15. april til 15. september Alle dager inkludert lørdag og søndag: Kl. 0905, 1205, 1405, 1805 og 2005 Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Aker Brygge? Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 28.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Aker brygge har jeg overhodet ikke tenkt på, hvordan er det å få lagt til der inne. Har alldri hvert i Oslo med båt. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Herbern Marina på Aker brygge. Flott anlegg. Fortøyning i bøye og brygge. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Når det gjelder kanalbrua i Tønsberg, er det ikke automatikk i at broene åpnes på de angitte tidspunkt. Skulle gjennom ett par uker før Påske. lå klar kl.09.05 men intet skjedde. Ringte det nummeret som står ved brua. Fikk da beskjed at jeg skulle gitt beskjed en time på forhånd. Det kom ingen til kontrolltårnet og åpnet broene, om det ikke var gitt varsel om at noen ville under. Årna seg etter en snau time på overtid. Var en god del båt og lokale party løver i Strømstad på lørdag Grebbestad var helt død 6-7 (båter), fredag. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Key Freak Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Når det gjelder kanalbrua i Tønsberg, er det ikke automatikk i at broene åpnes på de angitte tidspunkt. Skulle gjennom ett par uker før Påske. lå klar kl.09.05 men intet skjedde. Det var vel gjerne før 15. april, da? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
nordan family 27 Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Nå kan du vel også reserve plass på Aker Brygge og velge ut din plass på forhånd Sitér dette innlegget Link to post
Brightbull Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Tønsberg ville jeg anbefalt. Det er mange øyer der som for eksempel Bolærne, og du kan kjøre til mange av disse. Du kan også kjøre mellom de til Tønsberg Brygge, legge til der, og kjøre videre forbi Melsomvik, og da kommer du under en stor bro gjennom kanal og tilbake til øyene. Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC & Yamaha F225 V6 3.3 Link to post
tom-ass Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Tror ikke det blir fullt nå på høsten. Men greit å være sikker. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Holte End Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Kan være like greit å gå Vestfjorden inn/ut av Tønsberg, så slipper dere brua. Ikke særlig omvei hvis dere går fra søndre Østfold. Garantert ledig plass, og gode fasiliteter! Bra uteliv og mat/drikke. Kan gi dere noen stalltips hvis dere går for Tønsberg:) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Må da være mye bedre med båten rett på brygga i Tønsberg enn på Herbern ? Jeg hadde ikke vært i tvil, hilsen Oslogutt !! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Strömstad må jo være helt ideelt dersom en vil ha liv med fyll og bråk i helgene! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Windy37GM Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 (redigert) Takk for svar, ser ut som Tønsberg ligger godt ann. Da sees vi! Jeg skal også på guttetur. Dog er medpassasjer 7 år, vi skal på MC treff (McDonalds), se 3D på tegnefilm på kino og stappe oss med godis og cocacola. Bråker dere jævli på natta, sender jeg terrorsisten over kl 7 :-) mvh Bavaria32sport Redigert 28.August.2012 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
oslofjord Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 (redigert) Har i år gjenoppdaget min gamle favoritt Middagsbukta https://baatplassen.n...sbukta-traaden/ link til budstikkabilde: http://www.budstikka...sjoen-1.7496878 Ikke så mange folk der kommende helg som på bildet. Fredag er det vel en del folk der fra 12 tiden hvis det er sol , men antagelig best steming fra 17-tiden. Fin badetemperatur ii vannet. Ved 20 tiden når høstkulden setter inn putrer mange hjemover. Lørdag fomiddag kan det også være fin stemning i Middagsbukta. Hvis dere ikke overnatter i Middagsbukta kan dere ved solnedgang kjøre videre til Oslo og Aker brygge. Fin gjestehavn nesten midt i byen. Det er ilandstigingbrygger (kun kortidsfortøyning) for frtitidsbåter bla annet ved operaen og Rådhuset. En mulighet er å putre fra Middagsbukta inn til Holmen fjordhotell i Asker å ta en kopp kaffe men vet ikke om det er plass ved brygga og vet ikke om det er god steming eller bare seminardeltagere. På tilbakeveien kan dere stoppe på Son spa hvor man kan sitte nesten ute på brygga i boblebad. NB ! I middagsbukta finnes ingen kiosk eller retsaurant bortsett fra en sporadisk VG båt så her må alt provianteres på forhånd Skjebergkilen Oslo blir vel ca 3-4 timer hvis man koser seg i moderat planfart. I Oslo kan man ligge i naturhavner nær byen. Feks, OF bøye innenfor Langøya. Gressholmen kro kan være verd ett besøk hvis den fortsatt er i drift...men ikke våg deg inn i fuglereservatbukten ved Gressholmen. Både i Oslo havn og ved Middagsbukta kontroleres ofte redningvester, korrekte lanterner og riktig fart. Redigert 28.August.2012 av oslofjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Hva med Drammen. Mye uteliv og du ligger gratis hele helgen inne i byen, . Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Kan være like greit å gå Vestfjorden inn/ut av Tønsberg, så slipper dere brua. Ikke særlig omvei hvis dere går fra søndre Østfold. Det ville jeg gjort også, ta en tur i tønsbergskjærgården først, så gjennom vrengen og frese opp vestfjorden. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Tom Rør Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 (redigert) Ville droppet Aker brygge, hvis Dere ikke liker å ligge i byen, med snobbete utesteder på alle kanter da? Redigert 28.August.2012 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 29.August.2012 Link til dette innlegget Svart 29.August.2012 Det var vel gjerne før 15. april, da? Stemmer, det er da færre åpninger i løpet av døgnet. Men det står ingen plass at man må ringe på forhånd. http://www.gjestehavn.no/kanalbroene Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.