JohanPaaSnippen Startet 8.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2005 Kan bare skylde megselv. Bestillte ei plastluke akter i båten for kr 2300 fra Sverige. Bare glassfiber og gelcoatmateriell. I Norge skal de ha kr 25%mva selv om svensk avgift er betalt. Hva i h.... skal disse kr 500 dekke når ingen allikevel produserer varen i Norge???? Dette er da f.. meg ikke luksusvarer. johan Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 8.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2005 Kunne du ikke fått fratrekk for den svenske momsen? (Utførsel fra EU) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Bitteliten Svart 8.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2005 (redigert) Hm - her burde leverandøren kunne strekke til - men om ikke får du fradrag for svensk moms om du prater med tollvesenet. Spørsmålet er jo hvor mye jobb det er i forhold til beløpet - det blir nok en vurderingssak. Redigert 8.Februar.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JohanPaaSnippen Svart 8.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2005 Hm - her burde leverandøren kunne strekke til - men om ikke får du fradrag for svensk moms om du prater med tollvesenet. <{POST_SNAPBACK}> Hei, får IKKE fradrag fra mva, har allerede snakket med tollvesenet. mvh johan Sitér dette innlegget Link to post
Hanne_V Svart 8.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2005 Engasjer deg i politikken... Selvfølgelig er det innførsel mva på alle varer som importeres til norge, det er da ikke forskjell på deg som privatperson eller hvilket som helst norsk firma. mvh kk Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
JohanPaaSnippen Svart 8.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2005 Engasjer deg i politikken... Selvfølgelig er det innførsel mva på alle varer som importeres til norge, det er da ikke forskjell på deg som privatperson eller hvilket som helst norsk firma. mvh kk <{POST_SNAPBACK}> Skjønner det. Det jeg ikke helt forstår er at jeg tilsammen skal betale 50% mva på samme vare. Kunne vel se loggikken i at jeg IKKE betalte mva i Sverige, men i Norge. Ellers var det kun en utblåsning. mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
Hanne_V Svart 8.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2005 Neste gang må du opplyse ved kjøp om at varen skal på utførsel. Enten trekker det svenske firmaet ut momsen med en gang, eller det blir trukket fra av tollvesenet samtidig som den norske blir lagt til. Ellers må varen smugles. mvh kk For vi kan ikke se grenser under vann... Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
Janoho Svart 8.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2005 Neste gang må du opplyse ved kjøp om at varen skal på utførsel. Enten trekker det svenske firmaet ut momsen med en gang, eller det blir trukket fra av tollvesenet samtidig som den norske blir lagt til. Ellers må varen smugles. mvh kk For vi kan ikke se grenser under vann... <{POST_SNAPBACK}> De fleste seriøse firmaer gjør dette, men har også opplevd mange som ikke vil ta dette "ekstraarbeidet " De later som de ikke skjønner hva du snakker om. JOH Sitér dette innlegget Link to post
JohanPaaSnippen Svart 8.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2005 De fleste seriøse firmaer gjør dette, men har også opplevd mange som ikke vil ta dette "ekstraarbeidet " De later som de ikke skjønner hva du snakker om. JOH <{POST_SNAPBACK}> hm, det er jo Nimbus i Sverige, et firma jeg antok var seriøse. johan Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 8.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2005 hm, det er jo Nimbus i Sverige, et firma jeg antok var seriøse. johan <{POST_SNAPBACK}> Dette er en avtale du må gjøre med vedkommende firma på forhånd. Nytter nok ikke å komme i etterkant. Sitér dette innlegget Link to post
håvar Svart 8.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2005 Dette må avtales på forhånd. hvis du selv er over i sverige å kjøper varen, må nødvendige papirer fylles ut ved grensa og norsk moms betales. Deretter når du har papirene i orden har du bevis for att du har ført det ut av landet og har krav på å få refundert den svenske momsen. Eller enklere er det nesten å få den svenske forhandleren å sende det til deg feks med posten så ordner de med alle papirer og norsk moms uten att du behøver å forskutere den svenske. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.