Jump to content

Rene sjørøveriet

JohanPaaSnippen

Recommended Posts

Engasjer deg i politikken...

Selvfølgelig er det innførsel mva på alle varer som importeres til norge, det er da ikke forskjell på deg som privatperson eller hvilket som helst norsk firma.

mvh

kk :discuss:

<{POST_SNAPBACK}>

Skjønner det.

Det jeg ikke helt forstår er at jeg tilsammen skal betale 50% mva på samme vare. :smash:

Kunne vel se loggikken i at jeg IKKE betalte mva i Sverige, men i Norge. :yesnod:

Ellers var det kun en utblåsning. :puke:

mvh jan

Neste gang må du opplyse ved kjøp om at varen skal på utførsel. Enten trekker det svenske firmaet ut momsen med en gang, eller det blir trukket fra av tollvesenet samtidig som den norske blir lagt til.

Ellers må varen smugles.

mvh

kk :diving: For vi kan ikke se grenser under vann...

Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!!

Neste gang må du opplyse ved kjøp om at varen skal på utførsel. Enten trekker det svenske firmaet ut momsen med en gang, eller det blir trukket fra av tollvesenet samtidig som den norske blir lagt til.

Ellers må varen smugles.

mvh

kk  :diving:  For vi kan ikke se grenser under vann...

<{POST_SNAPBACK}>

De fleste seriøse firmaer gjør dette, men har også opplevd mange som ikke vil ta dette "ekstraarbeidet "

De later som de ikke skjønner hva du snakker om.

JOH

Dette må avtales på forhånd. hvis du selv er over i sverige å kjøper varen, må nødvendige papirer fylles ut ved grensa og norsk moms betales. Deretter når du har papirene i orden har du bevis for att du har ført det ut av landet og har krav på å få refundert den svenske momsen. Eller enklere er det nesten å få den svenske forhandleren å sende det til deg feks med posten så ordner de med alle papirer og norsk moms uten att du behøver å forskutere den svenske.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...