Atmpanda Startet 28.August.2012 Link til dette innlegget Startet 28.August.2012 Hei, Skal nå gå til innkjøp av glassfibermatte og polyester o.l. Jeg skal støpe tette hull i skrog, lage stingers/avstivere, ny dørk, forsterke hekk, og reparere topp. (den delen av båten som gjør jolla til en fancy daycruiser:P) Valget står nå mellom 300g/m2 eller 450g. Har lest på forumet at enkelte anbefaler flere lag med tynn duk når man skal støpe stingers og forsterkninger. Skal kjøpe en bulk rull, så vil helst kjøpe den som passe best til alle formål, og heller kjøpe 1m2 eventuelt 5 om jeg trenger tykkere til noe. Båten er forresten 14" Selco. Sitér dette innlegget Link to post
feskhau Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Bra du spør om dette :) Skal snart gå igang med samme jobb på en 13 Selco. Tenkte jeg skulle bruke vevde matter fra Biltema..... Spent på hva ekspertisen sier ! Sitér dette innlegget Link to post
Atmpanda Svart 28.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 har sett på matter fra biltema jjeg også. vurderer å kjøpe 100m fra seasea siden jeg trur jeg kommer til å trenge ganske mye tilslutt. dog. plasten å herder er billigere på biltema. har da ikkke medregnet frakt fra oslo tilntrondheim på prisen fra seasea, så må gå gjennom planen igje imorgen Sitér dette innlegget Link to post
Sømanden Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 (redigert) Nesten det samme, 450 gr/kvm bygger litt mer enn 300 gr/kvm Tar litt lenger tid å fukte matta. Roving duken, den som er flettet, er sterk i fiberrettningen. Brukte som regel et lag med vanlig duk ( choppet strand matt) 450gr/kvm for heft mellom lagene (jobbet på Vera Fiberglass i Sandefjord for endel år siden) Vi hadde også 900 gr/kvm ferdig med roving på den ene siden og vanlig på andre siden for å bygge tykkelse/ solide laminat. Trykktestet med vann etterpå, benn, T-skjøter og påstøpte flenser gjerne opp mot 150bar før det sa bang Ville gått for en rull med 450 gr/kvm og kjøpt andre typer hvis det er behov for det. Sikkert noen som har bedre greie/ erfaring med 300 gr- mattene her inne. Husk å slipe godt med grovt, K24 ZEC skiver Redigert 28.August.2012 av Sømanden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 29.August.2012 Link til dette innlegget Svart 29.August.2012 Foretrekker å bruke 600 g.Bygger ca 1 mm pr lag.Går fint å legge 4 lag vått i vått og da kan den også formes med alurull så set blir ei jevn flate.Mindre pussing Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.