MR Swe Startet 29.August.2012 Del på Facebook Startet 29.August.2012 Hei, Har en Nidelv 26 1987 med den blå stripen under fenderlisten. Men forrige eier har malt den på nytt framme ca 1 på hva side etter skraping av anker som han hadde det. Men den blå fargen er ikke helt i samme farge som orginalen.. Tenkte derfor male hele stripen på nytt . Noen som vet hvilken fargekode orginalen hadde. Og hva for slags maling skal jeg bruke? Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Dette er en velkjent problemstilling.Til pyntemaling som dette fungerer Bengalakk glimrende. Den er sterk som en tokomponent og falmer ikke. Det finnes massevis av ulike fargesystemer og dersom du skulle få tak i produsentens fargekode, vil ikke dette nødvendigvis være til hjelp hos fargehandlere som bruker andre fargesystemer. Den originale fargen helt tilbake fra 1987 vil heller ikke stemme med fargen på din båt pr. i dag. Mitt tips er å oppsøke en fargehandler og få lånt deg en elektronisk fargekodemåler. Du kan dermed få blandet Bengalakk (eller noe annet som egner seg) i korrekt farge. Sitér dette innlegget Link to post
No Angel Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Rull på en 2 komp grå så ser den noen år nyere ut, det gjorde jeg på en scand 25 classic og hadde gjort det samme idag hvis jeg hadde den problemstillingen. Evt ring en billakkerer som gjør det helt strøkent, poler båten med Autosol og TcNano etterpå så blir alt like blankt.. Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.