Jump to content

Gode fiskeplasser ved Son

JohanPaaSnippen

Recommended Posts

Jeg føler meg forpliltet til å gi noen hint når du spør om en Bitteliten fiskeplass :wink:

Først må jeg si at det nærmeste fersk fisk som kommer inn i båten min er ferske reker i papirpose og en god hvitvin (gjerne en Chablis), men jeg har nå tilbrakt en hel del somre i området rundt Jeløya/Son, så jeg har observert noen fiskeplasser

Gå gjennom Bevøysundet mot Bile. Rett etter at du kommer ut av sundet dreier du inn i bukta på Jeløya siden. Her er du da ved Munchen - det er en stor stein på land der Skrik er malt med sort maling. I denne bukta observeres mange som fisker fra båt. (jeg mener å huske at stedet også kalles Hvittingen på folkemunne)

Drar du enda lenger syd mot Nes Camping er det ofte en del småbåter fra campingen som ligger og fisker opp mot de grønne stakene mellom Bile og Gullholmen

Skal du dørge er det mange som dørger på utsiden av Bile - mellom Bilekrakken (sort stake nord for Bile) og nedover langs de grønne stakene mellom Bile og Gullholmen.

Rett overfor Son på Jeløya har du Kølabånn. Her er det en del som fisker med stang fra land, og da jeg var liten satte vi garn i buktene her.

Innover Mossesundet er det mange som fisker med flue etter sjøørett i Kjellandsvik - og det er en del som dørger her også - vær obs at dette er grundt farvann

Rett overfor Kambo mølle er det mange som "fisker" ved Sjøhaug naturistsenter. Jeg har ikke hørt om noen som har fått fisk her - men det ligger rett som det er båter med et snøre ute her. :crazy:

Innerst i Mossesundet - ved Kanalen er det en hel del som fisker torsk fra brygga.

Håper dette var litt til hjelp og at du finner deg en bitteliten fiskeplass.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Hei.

Og ytterst på snippen av gjestebryggen i selve Son må det være fisk å få. Der står det alltid 2 - 3 Vietnamesere og fisker. Likedan er det på bryggene litt lenger syd i Son Marina.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...