Mox1 Startet 31.August.2012 Del på Facebook Startet 31.August.2012 Et tips til dere som ønsker å få motordata fra 1.7 Merc TDi (eller andre motorer med analoge givere) til kartplotteren via NMEA 2000 protokollen. Bestilte en RS11 fra NoLand Engineering. Denne kobles til instrumentene som du mest sannsynlig allerede har i dashbordet. Den påvirker ikke de originale instrumentene på noen måte, siden den bare måler spenningen over giveren. Boksen var enkel å kalibrere med medfølgende programvare, alt du trenger er et voltmeter for å finne 2 referanseverdier på giverene. Slik ser det ut på min Garmin 526S (Turbotrykket har jeg fra en Lowrance EP-90R siden jeg ikke har turbotrykksmåler montert originalt) Sitér dette innlegget Link to post
Båtfersking... Svart 31.August.2012 Del på Facebook Svart 31.August.2012 Sweet! Endelig en tråd om NMEA2K. Installerte det mot en Mercruiser med Smartcraft i fjor og har funnet lite om temaet så langt... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Genialt. Bestilte du direkte eller er det forhandler her i Norge? Pris? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Mox1 Svart 2.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2012 Bestilte dirkete fra NoLand, god service, de sendte med én gang, Prisen var ca $230 + $30 i frakt, og så skal jo tollen/posten ha sitt, så det blir pluss kr 400,- der. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 Ok, takk for svar. Spørs om det ikke blir bestilling herfra også :) Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
riskyrasmussen Svart 24.November.2018 Del på Facebook Svart 24.November.2018 Mox1 skrev On 31.8.2012 at 17.19: Et tips til dere som ønsker å få motordata fra 1.7 Merc TDi (eller andre motorer med analoge givere) til kartplotteren via NMEA 2000 protokollen. Bestilte en RS11 fra NoLand Engineering. Denne kobles til instrumentene som du mest sannsynlig allerede har i dashbordet. Den påvirker ikke de originale instrumentene på noen måte, siden den bare måler spenningen over giveren. Boksen var enkel å kalibrere med medfølgende programvare, alt du trenger er et voltmeter for å finne 2 referanseverdier på giverene. Slik ser det ut på min Garmin 526S (Turbotrykket har jeg fra en Lowrance EP-90R siden jeg ikke har turbotrykksmåler montert originalt) Hvordan var denne enheten å konfigurere? Får du til å kalibrere signalene? Spesielt interessant om RPM kan kalibreres Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.