Kristian_H Startet 2.September.2012 Link til dette innlegget Startet 2.September.2012 Vurderer kjøp av en seiljolle på 14 fot i England, men vet ikke hvordan jeg skal få fraktet den hjem, den trenger på ingen måte komme helt til Norge, men Danmark hadde vært fint. Noen som har gjort noe lignende? eventuelt hva noe slikt vil koste.. Sitér dette innlegget Link to post
TRabben Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Hei Har ikke benyttet båten selv, men min bror har fått båt over fra england ved bruk av http://freight.dfdss...ingham_ferries/ Dette er en ro/ro båt, det vil si at lasten må kunne rulle (eller kjøres) av og på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 3.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 dette så interresant ut, har ikke en båt klar men er i tenkefasen. Har du noen ide om hva dette kostet? må finne ut om det faktisk lønner seg.. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Vil jo tro det er billigere å handle i Norge? Så sant den finnes i Norge da? Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 3.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 det er egentlig problemet, ser på litt raskere, og ganske spesielle båter som vi dessverre ikke har spesielt mange av i Norge. Musto skiff, rs 700 osv.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Seiljolle på 14 fot er vel kanskje så lett at du kan hive den på taket? Vil i såfall være både billigere og enklere enn å dra den på henger. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Det går ferje fra Newcastel til Esbjerg (tror eg/ gjorde før ? ) alle de andre ferjene går lenger syd i kanal område. til frankrike, holland og tyskland. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
No Angel Svart 4.September.2012 Link til dette innlegget Svart 4.September.2012 Send den fra immingham til brevik med dfds tor line. Hvis det ikke er henger til den så kjøp en henger på ebay.co.uk for ett par tusenlapper. Jeg har handlet Ifor Williams tilhenger direkte fra fabrikk der til halve prisen av hva importør i norge skal ha. Frakten fra 5500 + moms til brevik Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Kristian_H Svart 4.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2012 takk! da har jeg ett overslag på hva båten vil koste ferdig i Norge, de aller fleste av båtene jeg har sett på kommer med "roadtrailer" kommer uansett ikke til å registrere denne i Norge, og ny henger til båten jeg tenkte på koster omtrent 6000 i England. Sitér dette innlegget Link to post
No Angel Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Hvis hengeren er en såkaldt "roadtrailer" kan du like greit sette skilt på den vel, men nå må man montere ryggelys for å få sånt godkjent i Norge. Du må jo uansett betale mva på båt og henger så en visning på biltilsynet koster deg 490,- for kontrollen og 50,- for skiltet + dette ryggelyset. Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.