Jump to content

Ikke mer oppdatering til DLS

Allan E

Recommended Posts

Da var det slutt på muligheten for å oppdatere Det levende sjøkart via internett. :headbang:

Etter at statskart overlot dette produktet til Ugland er det ikke mer oppdatering.

Synd! :sad:

Kan det bli slik med flere av produktene som de har overtatt.

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, ikke godt å si, men de har jo også overtatt "Båtsportkartene" - brukerne av disse bør kanskje være på vakt fremover . . . .

Selv anbefaler jeg alltid vanlige kystkart fremfor båtsportkart, mest fordi oppdateringen gikk i rykk og napp allerede mens Sjøkartverket hadde produktet.

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Dette var vel adri mer enn halvhjertet fra Sjøkartverkets side, sammenlignet med den danske og svenske utgaven som har mange tilleggsfunksjoner. Oppløsningen på kartene var også veldig dårlig sammenlignet med BSB-kartene.

Ugland lovet jo i forbindelse med overtakelse av Båtsportkartene at det skulle komme nye spennende utgivelser og produkter. Så langt har det vært helt stille. Men de har vel tenkt å bruke det de kjøpte på noe vis? Kanskje kom C-map dem i forkjøpet med Kystatlaset? Eller kanskje de har noe i ermet som skal lanseres på messa i mars?

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Er det ikke fantastisk hvordan privatisering og konkuranse stadig gir oss forbrukere bedre og billigere produkter?

Men samtidig ser vi at firma som ikke har livets rett, de forsvinner bare "rett vest" - mon tro hvor lenge det går før Ugland IT setter ut den kursen :yesnod:

Forøvrig har Ugland IT satt opp prisen på Båtsportkart med 40% siden de overtok ifjor. Samtidig har Sjøkartverket satt opp prisen på sine vanlige sjøkart med 1,03% i samme tidsrom. Altså; enda en grunn til å holde seg til Sjøkartverket.

mvh

Posidon

Tok en rask kikk på Uglands hjemmesider http://www.uglandit.com for å finne mer detaljer om båtsportkart m.m. men her ble jeg skuffet. Det virker veldig forkusert på salg av kart via nettbutikk, og ingen opplysninger om de tingene vi kartbrukere lurer på som f.eks når er siste utgave, når kommer neste osv.

Ikke engang en oversikt over dekningsområde for båtsportkart fant jeg, men det er mulig jeg ikke lette godt nok ?

Hei Lasse,

ja, jeg tenkte noen av de samme tankene.

I Sjøkartverkets tid ble båtsportkartene oppdatert ca hvert annet år, og det var ille nok. Så vidt jeg kjenner til har ikke Ugland forpliktet seg til noe som helst når det gjelder regelmessig oppdatering - så her skal nok bli solgt mange "gamle aviser til full pris".

Mon tro det kan ha noe med saken å gjøre at de sitter på Hønefoss :wink:

mvh

Poseidon

Forøvrig har Ugland IT satt opp prisen på Båtsportkart med 40% siden de overtok ifjor. Samtidig har Sjøkartverket satt opp prisen på sine vanlige sjøkart med 1,03% i samme tidsrom. Altså; enda en grunn til å holde seg til Sjøkartverket.

<{POST_SNAPBACK}>

Når det gjelder de digitale topografiske kartene hadde disse en utsalgspris på kr. 200.- pr. kartblad hos Statens Kartverk. Dyrt nok når man kan kjøpe eksakt samme kart i papirformat for ca. kr. 80.- i nærmeste bokhandel. Ugland satte prisen opp til kr. 990.- pr. stk når de overtok. Kort tid etter forsvant disse kartene fra Uglands nettbutikk. Kanskje vil de forklare årsaken til at disse kartene forsvant med at det ikke var noen som kjøpte dem - etter at de hadde femdoblet prisen...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...