Jump to content

Bådulykke i høj fart (video) til skræk og advarsel

MajorAndy

Recommended Posts

Det endel av dere referer til er "propride" men båten i video ser ut å ha 2 maskiner, litt dårlig kvalitet video, da er det motroterende og skjer ikke i samme grad.

Små lette båter ala hydrolift R-20, sportcat osv, er dette farlig, lift + masse tilt så skjer det fort, kan også skje på 1 inboard, men mye mindre fare.

Prøvd en liten selv.. ikke kult, også prøvd å nesten gå rundt fordi momentet fra motoren er så stort at den drar fenderlista nedi i plan sånn ca... ei heller kult, rart hva 300hk på en R-20 gjør.. ;)

til Marwin, det er helt vanlig å stå i båten i slik hastighet, er også grunn at seter har massivt sidestøtte, og at jeg stadig lurer på å kjøpe sidepadding mot rail til min, så en med lik båt hadde det på sin, har fått noen fine merker i høyre overarm...

Vært med på noe lignende i sidesjø der båten legger seg på siden, sladder/endrer retning, og vi ombord ble kastet ut... men krasjvest+ dødmann + liten svømmetur + hjelm... slikt hjelper

Det endel av dere referer til er "propride" men båten i video ser ut å ha 2 maskiner, litt dårlig kvalitet video, da er det motroterende og skjer ikke i samme grad.

Du har rett i det men kan skje der og men sjeldnere.

båten i videoen jeg la ut over har to eller tre drev og spinner mer rundt enn min gjorde da min bare stoppet i 90 grader mot 180 grader for denne....

Redigert av bukt (see edit history)

til Marwin, det er helt vanlig å stå i båten i slik hastighet, er også grunn at seter har massivt sidestøtte, og at jeg stadig lurer på å kjøpe sidepadding mot rail til min, så en med lik båt hadde det på sin, har fått noen fine merker i høyre overarm...

Joda, så ut til å være gode ståstoler ombord i den båten, men hjelper lite hvis de ikke brukes :smiley:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...