Marwin Svart 4.September.2012 Link til dette innlegget Svart 4.September.2012 Idiotkjøring! Med stående passasjerer, uten vest +++ Hadde nå enda "sjåføren" vært alene ombord.... Synes dette er dønn uvettig kjøring! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
bukt Svart 4.September.2012 Link til dette innlegget Svart 4.September.2012 (redigert) En ting er throtling, men hvordan brukes powertrimmen her? http://m.youtube.com/watch?v=G2Y3IBxTKrs Antagelig slik det skjedde Redigert 4.September.2012 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 5.September.2012 Link til dette innlegget Svart 5.September.2012 Det endel av dere referer til er "propride" men båten i video ser ut å ha 2 maskiner, litt dårlig kvalitet video, da er det motroterende og skjer ikke i samme grad. Små lette båter ala hydrolift R-20, sportcat osv, er dette farlig, lift + masse tilt så skjer det fort, kan også skje på 1 inboard, men mye mindre fare. Prøvd en liten selv.. ikke kult, også prøvd å nesten gå rundt fordi momentet fra motoren er så stort at den drar fenderlista nedi i plan sånn ca... ei heller kult, rart hva 300hk på en R-20 gjør.. ;) til Marwin, det er helt vanlig å stå i båten i slik hastighet, er også grunn at seter har massivt sidestøtte, og at jeg stadig lurer på å kjøpe sidepadding mot rail til min, så en med lik båt hadde det på sin, har fått noen fine merker i høyre overarm... Vært med på noe lignende i sidesjø der båten legger seg på siden, sladder/endrer retning, og vi ombord ble kastet ut... men krasjvest+ dødmann + liten svømmetur + hjelm... slikt hjelper Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 5.September.2012 Link til dette innlegget Svart 5.September.2012 (redigert) Det endel av dere referer til er "propride" men båten i video ser ut å ha 2 maskiner, litt dårlig kvalitet video, da er det motroterende og skjer ikke i samme grad. Du har rett i det men kan skje der og men sjeldnere. båten i videoen jeg la ut over har to eller tre drev og spinner mer rundt enn min gjorde da min bare stoppet i 90 grader mot 180 grader for denne.... Redigert 5.September.2012 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.September.2012 Link til dette innlegget Svart 5.September.2012 til Marwin, det er helt vanlig å stå i båten i slik hastighet, er også grunn at seter har massivt sidestøtte, og at jeg stadig lurer på å kjøpe sidepadding mot rail til min, så en med lik båt hadde det på sin, har fått noen fine merker i høyre overarm... Joda, så ut til å være gode ståstoler ombord i den båten, men hjelper lite hvis de ikke brukes Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glalaks Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 Her er hele videoen med intervjuer. Ser ut som de har lært! http://www.vgtv.no/#!id=56010 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 Ikke vet jeg men ser jo ut som båtfører svimer av stående på den siste filmen. Kanskje alt for skral helse til å føre en sånn båt? For lite blod i rett hode til å stå oppreist, på beina. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.