Pål`ern Startet 3.September.2012 Link til dette innlegget Startet 3.September.2012 Hvor mye kjølevæske går det i saltvannskretsen på en Yanmar 4LH DTE Spør om dette fordi jeg skal ha systemrens stående i kretsen, og lurer da på hvor mye jeg skal blande. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Koble av/sammen de nødvendige slanger og fyll/kjør først med ferskvann. Når du tapper det av vil du få ca volum. De aller fleste kjølere har egne avtappinger i bunn, så om du tapper av ein og ein kjøler opp i ei bøtte så vil du få kontroll. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Haba Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Jeg pleier å blande ei bøtte med halvparten frostvæske og vann. Lar det suges inn i saltvannsystemet mens motor går på tomgang. Når omtrent bøtta er tom kommer det farget kjølevann i eksosen, det blir vel omtrent 8 liter. Lar det stå vinteren igjennom. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Han kan vel ikke ha systemrens stående i den kretsen vinteren igjennom ? Det ville ikke jeg ha gjort.. Sitér dette innlegget Link to post
Pål`ern Svart 3.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Jeg hadde ikke tnkt og la det stå i over vinteren. Har tenkt og gjøre dette nå mens båten ligger på vannet. ( må vel kjøre gjennom med ferskvann først ) og la det stå i et par døgn eller noe. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Du får mengder med tips og råd om dette hvis du skriver "systemrens" i søkefeltet oppe til høyre, Pål. Forsøk det.. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Du bør lage deg et opplegg for jevnlig eller hele tiden å sirkulere syreblandinga. Hvorfor vil du syrevaske? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.